کد خبر: ۲۸۶۸۱۹
زمان انتشار: ۱۱:۱۶     ۲۷ دی ۱۳۹۳
مهاجم سابق تیم ملی و استقلال گفت: «ما 50 سال است که تیم‌های قطر و بحرین و امثال این تیم‌ها را می‌بریم پس تیم ملی کار خاصی نکرده و عیار ایران در بازی با تیم‌هایی مثل ژاپن، کره و استرالیا مشخص می‌شود.»

به گزارش پایگاه 598، حضور جوان‌ها در ترکیب تیم ملی و دو برد مقابل حریفان نتیجه تفکر کی روش تا به این لحظه است. اتفاقی که کمتر کسی آن را پیش‌بینی می‌کرد. حالا خیال همه از صعود ایران به مرحله بعد راحت شده اما مساله‌ای که در حال حاضر مهم است اینکه ایران به‌عنوان تیم اول راهی دور بعد شود.

 

در مورد عملکرد تیم ملی، گل سردار آزمون و حریف بعدی ایران با علی موسوی که زمانی به‌عنوان مهاجم پیراهن تیم ملی را به تن می‌کرد، همکلام شدیم.

 

* دو برد حاصل تلاش تیم ملی در بازی‌های جام ملت‌های آسیا تا به این لحظه بوده است، بازی ایران مقابل قطر را دیدید؟

- بله دیدیم به نظر تیم ملی کار خاصی نکرد. ما 50 سال است که تیم‌های قطر و بحرین و امثال این تیم‌ها را می‌بریم پس تیم ملی کار خاصی نکرد. باید می‌بردیم. کار ما از مرحله بعد این رقابت‌ها شروع می‌شود. اصل کار ما با تیم‌هایی مثل ژاپن، کره و استرالیا است. عیار ایران در آن بازی‌ها مشخص می‌شود.

 

* گل سردار آزمون جدای از اینکه سه امتیاز برای تیم ملی ما داشت، زیبا به ثمر رسید نظرتان در مورد عملکرد سردار چیست؟

- سردار قد و قواره خوبی دارد و در لیگ حرفه‌ای روسیه بازی می‌کند، طبیعی است که چنین بدون ترس و زیبا بازی کند و به این نحو گل بزند. ما باید تلاش کنیم تا بازیکنان زیادی به لیگ‌های حرفه‌ای دنیا بروند و این آموزش‌ها را ببینند. در لیگ‌های بزرگ و تیم‌های مطرح این حرکات را تمرین می‌کنند و بازیکن به راحتی می‌تواند این حرکات را در زمین پیاده کند.

 

* در جام جهانی بازیکنان ایرانی از نظر سنی چندان جوان نبودند و این اشکال به کی روش وارد شد که چرا از بازیکنان جوان استفاده نکرد. در این رقابت‌ها به نظر می‌رسید کی روش باز با همان ترکیب تیم ملی را وارد زمین کند اما اینطور نشد و کی روش از جوان‌ها در ترکیب استفاده کرد، این جوانگرایی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

- کی روش بعد از چند سال کاملا پی برده که در تیم ملی ایران چطور عمل کند. ایرانی‌ها اگر در زمین باز بازی کنند، بدون شک گل خورده و نمی‌توانند نتیجه بگیرند! به همین دلیل هم کی روش از جوان‌ها استفاده کرد و تیم ایران هم بسته بازی می‌کند و دلخوش به ضدحملات هستند.

 

* در بازی با قطر بازیکنان ایران تکروی زیادی داشتند و نزدیک بود این تکروی‌ها کار دست تیم ملی بدهد! می‌گویند مهاجم باید خودخواه باشد ولی این خودخواهی می‌تواند ضربه به تیم بزند!

- مهاجم یکی از خصوصیاتش خودخواهی است. باید خودخواه باشد اما نه اینکه هم‌تیمی‌اش اگر در موقعیت بهتری بود به او پاس ندهد! بازیکنان ایرانی ذاتا تکرو هستند و این مشکل همیشه با تیم ایران بوده است. این تکروی‌ها در مرحله‌های بعدی کار دست تیم ملی ایران می‌دهد باید بازیکنان حواسشان باشد.

 

* فکر می‌کنید ایران در بازی سوم خود چطور خواهد بود؟ اگر برنده شود تیم اول گروه می‌شود و کارش در مرحله بعد راحت‌تر است اگر نشود به تیم اول گروه دیگر می‌خورد و این کارش را مشکل خواهد کرد.

- در ابتدا یک چیز را بگویم. اگر ایران به قهرمانی فکر می‌کند باید چه تیم اول و چه تیم دوم را بزند اما با توجه به اینکه بازی با تیم دوم گروه دیگر همیشه راحت‌تر است باید عیار خود را در بازی با امارات نشان دهد. بازی با امارات حکم فینال را برای ایران دارد و باید برنده شود.

 

* بازی کدام یک از بازیکنان را می‌پسندید؟

- به نظرم همه بازیکنان تیم ملی تا حالا زحمت کشیدند اما باید در مرحله‌های بعدی هوشیار‌تر باشند چون حریفان بعدی خوشفکر و حرفه‌ای هستند.

 

* چون بازیکن سابق استقلال هستید نمی‌توان با شما صحبت کرد اما در مورد استقلال صحبت نکنیم! وقفه لیگ را به نفع استقلال می‌دانید؟

- با هجمه‌ای که علیه استقلال به وجود آمد اما این وقفه بهترین فرصت برای جبران ضعف‌ها و بازیابی مشکل روحی است.

 

* خریدهای استقلال را چطور می‌بینید؟

- از نظر اسمی بازیکنان امتحان پس داده‌ای هستند اما عنایتی بازیکنی است که نوک حمله خوب نتیجه می‌دهد. اگر بخواهند رضا موثر عمل کند، باید او را در نوک حمله خوب تغذیه کنند.

 

* عنایتی قرار است از این به بعد کاپیتان استقلال شود این تغییر را چطور ارزیابی می‌کنید؟

- این تشخیص مربی است. اگر فکر کند باید تغییری دهد تا به تیمش کمک کند حتما این کار را می‌کند. امیدوارم رضا لیدر خوبی در زمین باشد.

ایران ورزشی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها