کد خبر: ۲۸۶۴۰۵
زمان انتشار: ۰۰:۲۹     ۲۵ دی ۱۳۹۳
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران گفت: غفلت‌هایی که برخی از مالکان، بهره‌‌برداران یا مهندسین ناظر انجام می‌دهند، منجر به مرگ‌های خاموش می‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از «خبرگزاری دانشجو»، سعید غفرانی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نقش سازمان نظام مهندسی ساختمان در زمینه پیشگیری از مرگ خاموش (انتشار مونواکسید کربن) چیست، اظهار داشت: این موضوع را باید به دو بخش تقسیم کنیم. یکی زمانی است که کار اجرا میشود مثلا پکیج نصب میشود، لوله کشی گاز انجام میشود، هواکش های لازم، بحث هوادهی و نکاتی که بایستی به آن دقت شود و در حین ساخت به آن توجه شود.

وی افزود: مهندسین ناظر در این مسئله نقش مهمی دارند. بایستی با دقت و با تعهد اخلاقی که غفلت از آن منجر به حوادث جانی نشود که ما متاسفانه این را شاهد هستیم که غفلتهایی که مالکان یا بهره برداران یا مهندسین میکنند منجر به مرگهای خاموش میشود.

غفرانی در ادامه اضافه کرد: بخش دوم مرگهای خاموش بعد از بهره برداری است یعنی زمانی که کار تمام شده .در واقع میخواهم به این شکل توضیح عرض کنم که ما موضوع را میتوان به 2 بخش تقسیم کنیم.1) حین ساخت 2)زمان بهره برداری

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا مباحث مقررات ملی ساختمان بخصوص مبحث 17 همه جوانب را در این زمینه پوشش داده است، گفت: اگر حین کار غفلتی شود و مهندسین به تکالیف قانونی خودشان مطابق مبحث 17عمل نکنند این اقدام بستری را جهت حوادث جانی و مالی فراهم میکند.ولی اگر مهندسین دقت بکنند اعم از مهندسین مکانیک و سایر اجزایی که در بخش ساختمان نقش دارند، ساختمان خوب و فنی ساخته شود ولی در زمان بهره برداری، بهرهبردار بی دقتی بکند در این صورت نمی توان اشکالی به نظام مهندسی و اعضای آن برگردانیم.این شاید خصلت بهرهبرداران است که در زمان استفاده بی دقتی میکنند و این منجر به عارضه هایی مثل مرگ خاموش میشود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها