کد خبر: ۲۸۶۳۶۶
زمان انتشار: ۲۰:۳۱     ۲۴ دی ۱۳۹۳
فرشاد پيوس بازيکن سابق تيم ملي معتقد است که تيم هاي قطري از سالهايي که او در قطر بازي مي کرده تا الان خيلي عوض شده اند.
به گزارش پایگاه 598،پیوس در گفت و گو با "ورزش سه" گفت: تیمی که می خواهد قهرمان شود، باید از همان ابتدا تنها به فکر پیروزی باشد.

ما 14 نفر بودیم که از تیم ملی استعفا دادیم
سال 1988 ما 14 نفر بودیم که تصمیم گرفتیم از تیم ملی خداحافظی کنیم. در آن سال نامه ای نوشتیم به مربی تیم ملی و من هم از نفراتی بودم که زیر نامه را امضا کردم و از تیم ملی استعفا دادم. اما شرایط باشگاهی آن سال فرق می کرد. من از لحاظ جسمانی و فیزیکی خیلی خوب بودم . آقای گل پرسپولیس بودم. وقتی که خدا بیامرز آقای دهداری یک هفته مانده به بازی ها، من را به تیم ملی دعوت کرد. من هم وظیفه خودم دانستم که به تیم ملی برگردم و همه تلاشم را در برای تیم ملی رد جام باشگاهها انجام دهم.

هافبک چپ بازی کردم و گل زنم
یادم می آید که در بازی افتتاحیه با قطر که در قطر برگزار شد. نکته جالبی که برای من اتفاق افتاد این بود که من همیشه پست اصلی ام فوروارد بود. . آن سال مهاجمان تیم ملی کریم باوی و صمد مرفاوی بودند. هر دو جوان، قوی و سرحال بودند. من در آن بازی هافبک چپ بازی کردم. یادم می آید که بازی افتتاحیه بود ما هم با تیم میزبان بازی داشتیم. من یک ضربه کرنر زدم که باوی گل زد. گل دوم را هم روی یک کار ترکیبی با نامجو مطلق به ثمر رساندم. تا ما در نهایت بازی را با حساب 2 بر صفر شکست دادیم.

تغییرات چشمگیر قطری ها
قطر از زمانی که من در باشگاههای آن بازی می کردم تا الان خیلی فرق کرده است. از تمام ابعاد یعنی فنی، نرم افزاری، سخت افزاری قطر قوی شده است. بازیهای این تیم را که نگاه می کنی معلوم است که آکادمی را پشت سر گذاشتند و حرفه ای شده اند. یعنی به اصطلاح فوتبالی، مدرسه ای فوتبال بازی می کنند. با صبر و حوصله توپ را در زمین می چرخانند. مربیان خارجی زیادی در این سالها بالای سر فوتبالشان بوده و بازیکنان بزرگ زیادی به صورت پناهنده به این تیم اضافه می شوند که باعث شده فوتبال آنها تغییر کند.

نباید باخت قطر را ملاک قرار دهیم
نباید بازی قطر مقابل امارات را ملاک قرار دهیم و چون ما بازی اول با بحرین را بردیم. مغرور شویم و فکر کنیم دیگر کار تمام شده است. اگر ما می خواهیم در آسیا قهرمان شویم. نباید برای ما فرقی کند که با چه تیم یبازی می کنیم. یک قهرمان برای برد به زمین می رود.

گوچی گل پیروزی را می زند
من تاکید می کنم که نباید مغرور شویم و فکر کنیم که کار تمام شده است. اگر اینطور باشد فکر می کنم که بتوانیم با حساب 1 بر صفر قطر را ببریم و گلمان را هم گوچی به ثمر می رساند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها