کد خبر: ۲۸۶۳۴۲
زمان انتشار: ۱۹:۵۲     ۲۴ دی ۱۳۹۳
رئيس کميته تدوين مقررات و آئين‌نامه‌هاي فدراسيون‌هاي فوتبال گفت: نايب‌رئيس اول نبايد در فدراسيون فوتبال داراي ميز و صندلي اتاق باشد.
به گزارش پایگاه 598،هوشنگ نصیر‌زاده اظهار داشت: در اصول اداره فدراسیون‌ها در صورت عدم حضور رئیس فدراسیون نایب‌رئیس اول مجموعه فدراسیون را اداره می‌کند. برخلاف آنچه در اداره‌های دولتی رواج دارد در فدراسیون‌ها نباید نایب‌رئیس اول اتاقی داشته باشد و به او میز و صندلی بدهند.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: در واقع حضور نایب‌رئیس اول در فدراسیون زمانی موضوعیت پیدا می‌کند که رئیس فدراسیون در مجموعه حاضر نباشد به همین دلیل مشخص‌سازی شرح وظایف نایب‌رئیس اول در اساسنامه به طور کامل باید مشخص شود. مستقر کردن فردی تحت عنوان نایب‌رئیس اول در فدراسیون فوتبال که همیشه در فدراسیون حضور داشته باشد در عرف فاقد موضوعیت است.

نصیر‌زاده با اشاره به وظایف دو نایب‌رئیس دیگر گفت: نایب‌رئیس دوم کاملا وظایف عملیاتی برعهده دارد و کلیه مسابقات را زیرنظر دارد و اداره می‌کند. مسابقاتی که قلب فوتبال است. نایب‌رئیس سوم هم به عنوان رئیس کمیته بانوان انجام وظیفه می‌کند هرچند که AFC در کنگره اخیر خود پست نایب‌رئیس بانوان را حذف کرده اما در تغییرات اساسنامه به طور قطع این پست حفظ خواهد شد.

رئیس کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال در مورد یکسان‌سازی اساسنامه‌ فدراسیون‌های ورزشی از سوی وزارت ورزش گفت: در عمل چنین چیزی امکان ندارد مگر می‌شود اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی یکسان باشد هر فدراسیون کمیته‌های مختص به خود را دارد که در اساسنامه مشخص می‌شود. مثلا در فدراسیون قایقرانی کمیته آب‌های آرام و کمیته آب‌های خروشان داریم. در فدراسیون کشتی، کشتی فرنگی و آزاد داریم یا در فدراسیونی مثل تیراندازی با کمان کمیته‌ها با فدراسیون فوتبال متفاوت است. اینجا کمیته‌های فوتسال و فوتبال ساحلی داریم بنابراین امکان یکسان‌سازی در عمل وجود ندارد و موضوعیت پیدا نمی‌کند. در سالهای گذشته‌ هم که چنین کاری انجام شده بود این یکسان‌سازی اشتباه بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها