کد خبر: ۲۸۶۰۲
زمان انتشار: ۱۶:۱۹     ۰۸ آذر ۱۳۹۰
به گزارش جهان، دانشجویان در تجمع بزرگ امروز از درب ورودی سفارت انگلیس بالا رفتند و پرچم یا حسین را بر فراز آن برافراشتند.

به گزارش نسیم، آنان همچنین پرچم ایران را جایگزین پرچم انگلیس کردند و ماهواره های سفارت انگلیس را از بالای ساختمان به پایین پرتاب کردند.

تا کنون هیچکدام از نیروهای سفارت بیرون نیامدند.

دانشجویان دانشگاه‌های تهران در اولین سالگرد شهادت دکتر مجید شهریاری، استاد فیزیک هسته‌ای کشورمان، از ساعت ۱۴ امروز در مقابل سفارت انگلیس در تهران تجمع اعتراضی برگزار کرده اند.

دانشجویان تصاویری از شهید شهریاری در دست گرفته اند؛ همچنین پلاکاردهایی با مضمون مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس و رژیم صهیونیستی، "استاد شهریاری، راهت ادامه دارد"، "حسین حسین شعار ماست،‌ خامنه ای امام ماست"، "مرگ بر بی بی سی"،‌ "انگلیس،‌ دولت روباه صفت" در دست دانشجویان به چشم می خورد. آنان نوشته های روی این پلاکاردها را فریاد می زنند.

"ایرانی می‌رزمد، انگلیس می‌لرزد"،‌"مرگ بر انگلیس"،‌" مرگ بر آمریکا"، "دانشجو بیدار است از آمریکا بیزار است"،‌ "حزب فقط حزب علی،‌رهبر فقط سید علی" از دیگر شعارهای دانشجویان در این مراسم است.

تجمع کنندگان همچنین تصاویر شهید علیمحمدی و همچنین قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران را در دست دارند.

در ادامه تجمع دانشجویان پرچم انگلیس و رژیم صهیونیستی همراه با "شعار مرگ بر انگلیس" و "مرگ بر اسرائیل" به آتش کشیدند.

بسیاری از دانشجویان کفن بر تن دارند که بر روی آن جمله "اللهم عجل لولیک الفرج" نوشته شده است.

نسیم هم خبر از حضور چشمگیر پلیس پیشگیری و دیپلمات در محل تجمع داد و نوشت: بسیاری از خبرنگاران و تصویربرداران رسانه‌های داخلی و خارجی برای پوشش مراسم امروز مقابل سفارت انگلیس حضور پیدا کرده اند.

در شرایطی که خیابان منتهی به میدان فردوسی(خیابان محل سفارت) مسدود شده است، مراسم آغاز شد.

یکی از نمایندگان دانشجویان طی سخنانی در جمع تجمع کنندگان اظهار داشت: ما آمده ایم تا سفارت انگلیس را تعطیل کنیم.

با توجه به تصویب نهایی مصوبه طرح کاهش روابط ایران با کشور انگلیس و اعلام اتحادیه‌های دانشجویی، در این تجمع بزرگ دانشجویی از اقدام مجلس هم تقدیر و اجرای هرچه سریعتر آن درخواست شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه با تصویب ۲ فوریت طرح کاهش رابطه با رژیم سلطنتی انگلیس خواستار اخراج سفیر دولت بریتانیا از سوی دولت شدند.

وزارت خارجه انگلیس صبح امروز با صدور بیانیه‌ای نسبت به تجمع امروز دانشجویان واکنش نشان داد.

سخنگوی وزارت خارجه انگلستان در حالی‌که این تظاهرات خودجوش دانشجویی را برنامه‌ریزی شده می‌خواند، اعلام کرد که «تظاهرات برنامه‌ریزی شده نباید با اتهامات نادرست در خصوص ترور آقای شهریاری تحریک شود. همانطور که ما آن زمان هم گفتیم، انگلیس از فعالیت تروریستی در ایران یا هرکجای دیگر در جهان حمایت نمی‌کند و هرگونه ادعایی مبنی بر مشارکت انگلیس در این‌گونه فعالیت‌ها به طور قطع بی اساس است. ما منتظریم تا مقامات ایران اقدامات لازم برای هدایت و مدیریت این تظاهرات را برعهده گیرند و تضمین حاصل کنند که کارکنان سفارت انگلیس در تهران و ساختمان سفارتخانه انگلیس کاملاً مورد حفاظت قرار می‌گیرند.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۱ - ۰۸ آذر ۱۳۹۰
۳
۰
آفرين آفرين آفرين ، واقعا كه دانشجويان با غيرتي هستيد ، انگليس به خود ميلرزد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها