کد خبر: ۲۸۵۶۳۶
زمان انتشار: ۱۳:۳۷     ۲۲ دی ۱۳۹۳
مسعود معيني يکي از اعضاي هيات مديره استقلال معتقد است که پس از بحث خصوصي سازي نوبت به کم کردن درآمد ميلياردي بازيکنان مي‌ رسد که به عقيده من خودش مساله مهمي است.

 

به گزارش پایگاه 598،معینی در گفت‌وگو با خبرنگار "ورزش سه" گفت: من خیلی نگران بازیکنان استقلال حاضر در اردوی تیم‌ملی هستم چه آنهایی که مصدوم هستند و چه آنهایی که بازی نکرده اند. به قول آقای قلعه‌نویی همیشه بازیکنان ملی پوش استقلال برای ما مشکل ساز می‌ شوند.

پیشکسوتان توان مالی ندارند
من به دلیل امتحانات دانشگاه نتوانستم در هیات مدیره باشگاه حاضر شوم. اما از آنجایی که من در جریان بحث واگذاری و خصوصی سازی باشگاه استقلال بوده و هستم اعتقاد دارم که این کار ساده ای نخواهد بود. یکی از راه هایی که برای سهولت در انجام این کار انتخاب شده، حضور پیشکسوتان است که خط مشی صحیحی در باشگاه پرسپولیس نیز داشته است. البته خودشان که توان مالی ندارند اما می‌ توانند با استفاده از وابستگی به شرکت های بزرگ این کار را انجام دهند.

دولتی یا خصوصی مساله این است؟
مساله حضور شرکت های بزرگ در بحث خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هم از این بابت حائز اهمیت است که آیا این شرکت ها خصوصی هستند یا دولتی؟ اگر دولتی باشند که باز برمی گردد به همان شرایط سابق. یک صحبتی هم هست که هر دوی این شرایط را داشته باشند یعنی شرکت های وابسته به دولت که در بخش خصوصی فعالیت دارند.

استقلال زیاد پیشکسوت ندارد
باشگاه پرسپولیس در زمینه حضور پیشکسوتان برای جذب اسپانسر و بحث خصوصی ساز منسجم تر از استقلال عمل کرده، متاسفانه در استقلال ما زیاد پیشکسوت نداریم اما خب آنهایی هم که هستند قطعا می‌ توانند کمک فکری به باشگاه بدهند و پس از بازگشت آقای افشارزاده از مسافرت بهتر در این زمینه تصمیم گیری خواهد شد. البته ما باید در همین زمینه در بخش های مدیریتی، فنی و ورزشی کارشناسانی را استخدام کنیم تا بتوانند در بحث سرمایه گذاری ها و موفقیت آن در باشگاه به ما کمک کنند.

تصمیم گیری در مورد قیمت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس
مساله دیگری که هنوز جای بحث دارد، تصمیم گیری در مورد قیمت تعیین شده برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است. باید کارشناسی شود که آیا این مبلغ پایین است و یا متناسب با شرایط این دو باشگاه است. مساله دیگر این است که دولت می‌ خواهد از دست این دو باشگاه راحت شود. اما اگر دقیق بخواهیم به مشکلات آن نگاه کنیم می‌ بینیم که اگر به درستی کارشناسی نشود، می‌ تواند خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس آبستن بسیاری از مشکلات غیرقابل پیش‌بینی در آینده شود. ضمن اینکه حضور سهام دو باشگاه در بورس هم وجود ندارد و انتخاب شرکت های بزرگ که قابلیت این را داشته باشند که در این بخش سرمایه گذاری کنند و سودآور باشند هم کار بسیار مشکلی است.

پیروی سایر تیم ها از خصوصی سازی دو تیم قرمز و آبی
اگر بحث خصوصی سازی در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با موفقیت انجام شود، بسیاری از باشگاه های ما هم که اکثرا دولتی هستند، این راه را در پیش خواهند گرفت. باشگاه هایی مثل فولاد و سپاهان صددرصد از دولتی بودن خارج می‌ شوند و این یک پیامد خوب برای فوتبال ما به همراه دارد.

قراردادهای میلیاردی باید کاهش پیدا کند
قراردادهای میلیاردی هم از مسائلی است که قطعا بعد از خصوصی سازی مورد بررسی قرار می‌ گیرد. اگر بخواهم خود باشگاه استقلال را مثال بزنم خیلی از بازیکنان میلیاردی که در این تیم بودند، هستند و یا به تازگی از این تیم جدا شدند عملکرد مثبتی برای ما نداشتند. ما نباید به لیگ های بزرگ دنیا مثل اسپانیا، آلمان و یا انگلیس نگاه کنیم. در لیگ اسکاندیناوی برای یک بازیکن خوب 45 هزار یورو قیمت می‌ گذارند. ببنید چقدر فرق دارد با کشور ما که تازه مشکل ارزی هم داریم. بازیکنان ما باید قیمت هایشان را پایین بیاورند یا از بازیکنان جوان تری استفاده کنیم. چون خودتان می‌ دانید که در پی مسائل مالی چه مشکلاتی به وجود می‌ آید و می‌ بینید که یک بازیکن در طی چند سال زندگی ورزشی اش نابود می‌ شود چون مربیان ما هم با توجه به فرصت کمی که دارند نمی‌ توانند سبک و شیوه زندگی را به بازیکنان خودشان آموزش دهند. به نظر من پایین آمدن قیمت بازیکنان در آینده به نفع خودشان است.

قلعه‌نویی از من مشورت می‌ گیرد
از من در مورد اختلاف آقای پورحیدری و قلعه‌نویی می‌ پرسند باید در این مورد بگویم که من تماس های تلفنی زیادی با قلعه‌نویی دارم ایشان کادر گسترده و خوب دارد که هر کدام از آنها در روزگاری بهترین بازیکن استقلال، کاپیتان این تیم و بازیکنان موثر تیم‌ملی در دوره خودشان بودند. بنابراین می‌ توانند مشاوران خوبی برای آقای قلعه‌نویی باشد، خود آقای قلعه‌نویی مربی بسیار باتجربه ای است و هر موقع لازم باشد مسائلی را پیرامون تیم با من مطرح می‌ کنند، در رابطه با آقای پورحیدری که من خودم احترام ویژه ای برای ایشان قائل هستم و افتخارم هست که با او در تیم تاج (استقلال) قهرمان آسیا شدیم. اما آقای قلعه‌نویی معتقد است که مشغله های آقای پورحیدری به دلیل حضور ایشان در تیم آلومینیوم اراک باعث شده که وقت کافی نداشته باشند و هیچ کدورت و مشکلی میان آنها و یا اعضای هیات مدیره وجود ندارد.

نگران بازیکنان استقلالی حاضر در اردوی تیم‌ملی هستم
من خیلی نگران بازیکنان استقلال حاضر در تیم‌ملی هستم چه آنهایی که مصدوم هستند و چه بازیکنانی که نیمکت نشین هستند. آقای صادقی همیشه بازیکن ثابت تیم‌ملی بوده و در اولین دیدار تیم‌ملی مقابل بحرین نیمکت نشین شده، آقای حیدری هم به این ترتیب و هاشم بیک‌زاده هم که مصدوم است. البته آقای کی‌روش تصمیم گرفته که به جوان ها اعتماد کند، اما به هر حال ما باید نگران بازیکنان استقلال باشیم و به گفته آقای قلعه‌نویی همیشه ملی پوشان استقلال مشکل ساز می‌ شوند. امیدوارم آنها در ادامه دیدارهای آسیایی بتوانند برای تیم‌ملی به میدان بروند.



 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها