کد خبر: ۲۸۵۵۳۳
زمان انتشار: ۱۰:۳۸     ۲۲ دی ۱۳۹۳
یکی از فعالان عربستانی از تشکیل کمیته بحران در عربستان برای مواجهه با پیامدهای پس از مرگ ملک عبدالله خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم: عربستان که به پشتوانه عناصر قدرت از جمله نفت و موقعیت مذهبی و ائتلاف های بین المللی و منطقه به مثابه سپری شکست ناپذیر می‌نمود اکنون چنان دستخوش نگرانی و ناآرمی‌های داخلی شده که سپر آن در  حال دو تکه شدن است.

یکی از اصلی ترین نگرانی‌های خاندان حاکم درحال حاضر وضعیت جسمی پادشاه و فرایند انتقال قدرت پس از او به ولی عهد او است، این نگرانی‌ها در سایه وجود جنگ‌های داخلی شاهزادگان برای رسیدن به قدرت و جایگاه برتر پررنگ تر شده‌اند.

"مجتهد" فعال عربستانی شناخته شده در توئیتر با ارسال چندین پیام از آخرین اخبار پشت پرده خاندان پادشاهی عربستان و جنگ قدرت میان آنان خبر داده و نوشته است: به توصیه التویجری، متعب بن عبدالله بسیار زودتر از پیش‌بینی‌ها به سمت قدرت گام برداشته و کمیته بحرانی را به ظاهر به ریاست ولی عهد و در حقیقت به ریاست خودش و همچنین با عضویت مقرن بن عبدالله و محمد بن نایف تشکیل داده است.

وی در پیام دیگری نوشته است: کمیته بحران اولین جلسه خود را 6 روز پیش در دفتر ولی عهد و با دو ماموریت تشکیل داد، ماموریت اول اداره امور کشور در سایه بیماری پادشاه و ماموریت دوم رویارویی با پیامد‌های مرگ پادشاه است.

وخامت حال ملک عبدالله پادشاه عربستان در شرایطی است که ریاض با چالش‌های داخلی متعدد دیگری از جمله افزایش بیکاری جوانان و بازگشت جهادی ها از عراق و سوریه روبه رو است و همین وضعیت آل سعود را آماج انتقادهای داخلی قرار داده است و از طرفی در منطقه الشرقیه که اکثریت جمعیت آن شیعه هستند نیز نارضایتی در حال شعله ور شدن است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها