کد خبر: ۲۸۴۳۳۵
زمان انتشار: ۱۳:۵۱     ۱۷ دی ۱۳۹۳
طرح کانادا به منظور تقویت اپوزوسیون داخلی و تهاجم فرهنگی:
کاری که پروژه «گفتگوی جهانی درباره آینده ایران» انجام می دهد دو بخش دارد: بخش اول بر رصد رفتارهای حسن روحانی کار می کند تا مشخص شود چه اعمال اصلاح گرایانه ای توسط وی انجام می شود. بخش دوم نیز بر رصد مجلس شورای اسلامی ایران اختصاص دارد و بر عملکرد آن نظارت می کند. این دو در هدف دهی به فعالیت های مخالفین حکومت ایران در کانادا کمک بزرگی محسوب می شوند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه 1357 تا کنون، به دلیل تغییر اصولی اهداف و آرمان های دخیل در سیاست داخلی و خارجی کشورمان نسبت به زمان طاغوت، رابطه ی برخی از کشورها با ما قطع شده و یا تغییر کرده است. تفاوت اهداف در تمامی ابعاد سبک زندگی غربی و سبک زندگی اسلامی، باعث شده تا حتی ایده ی گفتگوی تمدن های دولت اصلاحات، بدون نتیجه ی عینی و ملموس و فقط در حد چند همایش و سخنرانی باقی بماند. این در حالی است که حتی خلاف آن نیز بارها مشاهده شده و دیده ایم که مدعیان تمدن غربی، در صدد حذف تمدن اسلامی ایرانی از طریق تغییر فرهنگ (به وسیله ی شبیخون فرهنگی) برآمده اند.

کانادا یکی از کشورهایی است که به دلیل همان تفاوت های بنیادین، در مقاطعی حتی از در دشمنی با ملت ایران درآمده و مشکلاتی را نیز به وجود آورده است، اما بنا به اعتراف تحلیلگران سیاسی این کشور، پس از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، شرایطی به وجود آمده که کانادا را به اجرای طرحی مبنی بر ارتباط مستقیم با ملت ایران ترغیب کرده است.



گلوب اند میل در این رابطه نوشت:

"کانادا درنظر دارد هزینه ی مالی بیشتری را به پروژه ای تزریق کند که هدف آن ارتباط مستقیم با شهروندان ایرانی است. این طرح مشابه طرحی است که در روسیه و بخش هایی از عراق و سوریه انجام شد و نتیجه بخش بود.

دولت کانادا روز سه شنبه بودجه ی تازه ای را برای پروژه ی Direct Diplomacy (دیپلماسی مستقیم) به رهبری بخش امور جهانی دانشکده مانک واقع در دانشگاه تورنتو درنظر گرفت.

این پروژه در ابتدای انتخابات ریاست جمهوری سال 2013 با هدف دور زدن تهران و ایجاد فضایی مجازی برای مخالفین حکومت و فعالین حقوق بشر ایجاد شده بود. اما توسعه ی این پروژه، به دلیل مشاهده ی رفتار کشورهایی نظیر امریکا و انگلیس بود که با روی کار آمدن دولت جدید در ایرن سعی کردند تا دوباره مانند قبل با حکومت ایران مراوده داشته باشند. (این رفتار ایالات متحده و بریتانیا، کانادا را نیز به طمع انداخت تا پروژه ی خود را گسترش دهد تا بدین وسیله بین مردم ایران فضای جدیدی را به وجود آورد. فضایی که در آن، راه برای فعالیت اپوزوسیون داخلی و ارتباط آن با خارج از کشور راحت تر شود.)

کاری که این پروژه انجام می دهد دو بخش دارد: بخش اول بر رصد رفتارهای حسن روحانی کار می کند تا مشخص شود چه اعمال اصلاح گرایانه ای توسط وی انجام می شود. بخش دوم نیز بر رصد مجلس شورای اسلامی ایران اختصاص دارد و بر عملکرد آن نظارت می کند. این دو در هدف دهی به فعالیت های مخالفین حکومت ایران در کانادا کمک بزرگی محسوب می شوند.

این پروژه که نام «گفتگوی جهانی درباره آینده ایران» را بر آن نهاده اند همچنین به دنبال طراحی فناوری است که مطالب سانسور شده فضای مجازی را به صورت آنلاین گردآوری می کند و حساب های توئیتر و یوتیوب را به صورت فارسی در اختیار ایرانیان قرار می دهد.

هدف دیگر این پروژه این است که در آینده دسترسی کاربران را به فضاهای فیلتر شده آسان نماید تا رژیم سرکوبگر ایران!! را به چالش بکشند!"

کارشناسان کانادایی به خوبی می دانند فضاهای مجازی فیلترشده در ایران در اکثر موارد شامل محیط های غیر اخلاقی و همچنین وبسایت ها و وبلاگهایی هستند که خلاف قوانین جهوری اسلامی عمل می کنند. تلاش برای راحت تر کردن دسترسی به این فضاها، نه تنها کمک و لطف به ملت ایران و مصداق گفتگوی دو تمدن نیست بلکه ذات دشمنی و خباثت غربیِ کانادایی ها را به وضوح و ملموس تر از پیش نشان می دهد.

 کانادا در سال 2012 روابط دیپلماتیک خود با ایران را به تعلیق در آورده بود و به همین دلیل منتقدین این طرح معتقدند دولت کانادا در حال حاضر باید به جای دشمنی با ایران، سعی کند از فضای به دست آمده استفاده کرده و درخصوص بازگشایی سفارت کانادا در ایران، با دولت دکتر روحانی رابطه برقرار نماید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها