کد خبر: ۲۸۳۲۲
زمان انتشار: ۱۰:۵۱     ۰۶ آذر ۱۳۹۰
مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب با تاکید بر اینکه کاهش رابطه با انگلیس خواست ملت ایران است، گفت: اقدام اخیر مجلس پاسخی قاطع به زیاده خواهی‌های انگلیس است.
علی اکبر ولایتی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تصویب دو فوریت طرح کاهش رابطه با انگلیس در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان ملت کاری مطابق خواست مردم ایران انجام دادند. وی افزود: پاسخ اقدامات اخیر انگلیسی‌ها همین است که مجلس محترم انجام داده است و بدین ترتیب نشان داده شد که مجلس عصاره ملت و به دنبال احقاق حقوق مردم است. وزیر سابق امور خارجه تصریح کرد: این اقدام مجلس در تدوین طرح کاهش رابطه با انگلیس پاسخی قاطع به کشور توسعه طلب و زیاده خواهی مانند انگلیس است که همواره به دنبال اقدامات خصمانه علیه کشورمان است. به گزارش خبرنگار مهر، دو فوریت طرح کاهش رابطه با انگلیس در جلسه علنی هفته گذشته مجلس با رای قاطع نمایندگان تصویب شد.

در مقدمه این طرح که به امضای 20 نفر از نمایندگان رسیده، آمده است: دولت انگلیس با تصمیم خصمانه اخیر خود یک بار دیگر سیاست کینه توزانه خود را در قبال ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران نشان داد. جدای از کارنامه سیاه دولت انگلیس در قبال ملت ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی که مملو از خیانت و جنایت است عملکرد این کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی ادامه همان سیاست است که نمونه آن حمایت همه جانبه از گروهک های تروریستی است. داشتن روابط عادی با این کشور به هیچ وجه قابل قبول منطق بر منافع جمهوری اسلامی ایران نیست.

طراحان این طرح دو فوریتی تاکید کردند: وزارت خارجه باید هر چه سریعتر روابط سیاسی را به سطح کاردار تنزل داده و روابط اقتصادی و تجاری را به حداقل برسانند. گفتنی است جزییات این طرح قرار است در جلسه علنی امروز مجلس بررسی شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها