به گزارش پایگاه 598 به نقل از اقتصاد آنلاین ؛ یک کمپین تبلیغاتی تازه تاسیس، با بهرهگیری از
پوسترها و عکسهای تعاملی قصد دارد به والدین بیاموزد که آنها میتوانند
به راحتی بوسیله عکاسی همراه با نور فلاش، وجود سرطان در چشم کودکشان را
تشخیص دهند.
هر پوستر در این کمپین، نمایشگر یک کودک مبتلا به رتینوبلاستوما که نوعی
تهاجمی از سرطان است، میباشد. به علت اینکه این سرطان از سلولهای نوری
نابالغ و در حال رشد گسترش مییابد، عموماً در بین کودکان رخ میدهد.
والدین دعوت شدهاند که یک عکس از چشمان کودکشان با فلان روشن دوربین
گرفته و بررسی کنند بجای اینکه چشم قرمز شود، آیا یک درخشش سفید و روشن در
عکس چشمان کودک افتاده است یا خیر؟
اساساً در این عکس، والدین باید با خوشبینی بدنبال قرمز شدن چشم کودک که
پدیدهای شایع در عکاسی با نور فلاش است، باشند. در این صورت کودک مشکلی
ندارد؛ اما اگر درخشش قرمز رنگ در یک یا هر دو چشم یافت نشد و بجای آن،
درخششی سفید رنگ مشاهده شد، این میتواند نشانه بیماری رتینوبلاستوما در
کودک باشد. استفاده از این تست ساده میتواند منجر به تشخیص زود هنگام و به
موقع این بیماری شده و چشم یا حتی جان کودک را از خطر جدی محافظت نماید.