کد خبر: ۲۸۰۵۴۴
زمان انتشار: ۱۲:۱۴     ۰۴ دی ۱۳۹۳
رییس کمیته نظارت بر اسناد مالی فدراسیون فوتبال گفت: «اگر بخواهیم به این اتهامات توجه کنیم، من جنایات زیادی کردم، استاندار میرحسین موسوی بودم، استاندار کروبی بودم.»

به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیوز، امیر عابدینی درباره تعویق جلسه کمیته بررسی صورتهای مالی فدراسیون اظهار داشت: «اطلاع رسانی ما خیلی ضعیف بود. ما بودجه مان تایید وتصویب شد. آنچه کفاشیان به آن استناد کرد، ایرادات وارده قنبرزاده بود که من هم امضا کردم. به ما گفته شد که هر چه بگویید ما ایرادات را قبول می کنیم. همان جا صورت جلسه ای تنظیم شد که من مسئول کمیته شدم. قنبرزاده عضو بود؛ بهرامی نیز دبیر شد. ایرادات ما به بخش حسابرسی بود. حسابرسی در بخشی از گزارش خود نوشته بود که بخشی از مدارک از گذشته باقی مانده است.»

 

وی ادامه داد: «اول بحث شرکت افق صدر بود. دوم مساله طلب و بدهی باشگاه هایی که به صورت معوق طلب داشتند. به طور مثال استقلال که گفتند 100 طلبکاری و گفت که 700 طلب کارم. سوم در بحث ارزی بود که ما ارزهایی که گرفتیم را درست هزینه کردیم یا خیر. عدم تطابق آیین نامه ها که اگر بوده چرا استفاده نشده است؟»

 

رییس کمیته نظارت بر اسناد مالی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: «3 موضوع را باید شفاف بگویم. یکی اینکه ابهامات ساختاری است. دوم ابهامات مالی است که گزارش مالی که دچار ابهام بوده یا نه. آیا در داد و ستدها درست عمل کردیم؟ آیا در قراردادها درست عمل کردیم؟ موضوع بعدی تعامل هیات رئیسه با مجمع است. چه تعاملی بوده؟ فقط قرار بوده سالی یک بار دور هم جمع شوند یا اینکه قرار بود هر بار که مجمع برگزار شد، با گردهمایی مشکلات حل شود.»

 

عابدینی در ادامه گفت: «ما به این مسائل ورود کردیم و عوامل شرکت ها را خواستیم. درباره بحث شرکت ها گفتم که باید ورود شود یا نه. گزارشاتی را از حسابرسی خواستیم. به طور مثال از سند 677 چیزی کم شده است یا نه.ماحصل موضوع با روندی که هیات رئیسه در پیش گرفته، در این یک هفته نمی توان گزارش داد. چرا می توان گزارش باری به هر جهت داد. من از مجمع خواستم که 2 ماه به ما زمان بدهد تا به صورت دقیق بررسی کنیم و ارائه کنیم تا در آینده دیگر مجمع در آیین نامه دچار تنش نشود.»

 

او درباره اینکه برادر خانم کفاشیان 450 میلیون تومان حق ماموریت گرفته عنوان کرد: «این همان مواردی است که با آبروی افراد بازی می کنند. ما سند سفرهای او را دیدیم، او امین فدراسیون و مادرخرج تیم های ملی است که برای هر سفر 2500 دلار حق ماموریت گرفته است. ابهام همین جا است و نباید شخصیت افراد را خدشه دار کنیم. پیگیر تمام مسائل هستیم و اگر کسی یک ریال خارج از ضوابط خرج کرده باشد، آن را برملا می کنیم. ما در حال بررسی هستیم و برای همین فرصت خواسته ایم. نمی توانیم فوری گزارشی را سر هم بندی کنیم تا از سرمان باز شود.»

 

عابدینی درباره این اتهام وزارت ورزش که عابدینی با یک اعدامی (صاحب پرونده 3 هزار میلیاردی) کار کرده است، تاکید کرد: «اگر بخواهیم به این اتهامات توجه کنیم، من جنایات زیادی کردم، استاندار میرحسین موسوی بودم، استاندار کروبی بودم، رییس بنیاد شهید در زمان حضور کروبی بودم و اینها همه جزو جنایات من است. اصلا بگذارید راحت تان کنم، اینجا مملکتی است که یک قلم صورتحساب جابجایی آن 450 هزار میلیارد تومان است. نباید کل آدم ها را به خاطر تخلف یک نفر زیر سوال برد. آقایان در وزارت ورزش آنقدر بی سواد هستند نمی دانند من داماش بودم و با کارخانه آب داماش فعالیت می کردم و منصوب کسی نبودم. آقایان بروند ببینند چرا افرادی که آنها منصوب کردند، در اوین هستند. بقیه حرف هایم را به دادگاه می زنم.»

 

وی در مورد اینکه این اتفاقات باعث شد مدیرعاملی پرسپولیس را از دست بدهد، گفت: «من قرار نیست به خاطر پول، مقام و پست تواضعی داشته باشم که آن چاپلوسی برداشت شود.»


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها