کد خبر: ۲۸۰۲۶۵
زمان انتشار: ۱۲:۰۹     ۰۳ دی ۱۳۹۳
رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه تورم از 40 درصد به 17 درصد رسیده است، گفت: توطئه نفتی را پشت سر می‌گذاریم که به جایی نخواهد رسید.

به گزارش پایگاه 598 ، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی دقایقی پیش در جمع مردم بیرجند در ورزشگاه آزادی بیرجند اظهار کرد: از مردم بیرجند و خراسان جنوبی برای حضور گسترده تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه امام رضا(ع) شاه خراسان، فخر مردم ایران است ادامه داد: گرچه خراسان، به شمالی، جنوبی و رضوی تقسیم شده است، اما هر سه در پناه امام هشتم(ع) هستند.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز کشور از رکود خارج شده است و این خبر خوبی بود که از خراسان رضوی و از جوار مرقد امام هشتم(ع) به ملت ایران اعلام شد، گفت: می‌دانید ما از آغاز دولت با دو معضل مواجه بودیم که لازم بود آنها را از پیش پای مردم برداریم.

روحانی افزود: معضل اول تورم بالای 40 درصد بود که ما باید با کمک مردم و مسئولان قدم به قدم این تورم را کاهش می‌دادیم که خوشبختانه آن را از 40 درصد به 17 درصد رساندیم، اما در کنار تورم بحث رکود هم بود که عدم رونق و رشد را داشتیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته رشد ما منفی بود، افزود: در سال 93 و در سه‌ ماهه اول سال، دولت طبق محاسبات بانک مرکزی به رشد دست یافت و حرکت رو به جلویی داشتیم که رشد ما نسبت به مدت مشابه سال 92 بالای چهار درصد بود و این در حالی بود که در دو سال قبل رشد ما منفی بود.

روحانی تاکید کرد: ما در سه ماهه اول امسال از رکود عبور کردیم و امروز افتخار دارم که اعلام کنم که بر اساس آمار شب گذشته، بانک مرکزی در سه ماهه دوم نیز کشور دارای رشد مثبت بوده است.

وی با بیان اینکه دولت در مجموع در 6 ماهه اول سال دارای چهار درصد رشد بود، افزود: در این مدت در سال 91 ما 6.8 رشد منفی داشتیم و در سال 92 هم رشدمان در شش ماه اول هم منفی بود.

رئیس جمهور گفت: وقتی کشوری در دو سه ماهه اول رشد مثبت داشته باشد این به معنی آغاز تحول و رشد اقتصادی در آن کشور است.

روحانی با بیان اینکه در زمینه نفت، گاز، خدمات و کشاورزی اقدامات خوبی در این مدت انجام شده است، تصریح کرد: در مسکن که حرکتی نداشتیم دارای پیشرفت هستیم و در بخش ساخت و ساز هم به برکت بودجه‌های عمرانی دارای پیشرفت شده‌ایم.

قیمت نفت قطعا بالا میرود

رئیس جمهور با بیان اینکه امسال تاکنون 94 درصد بودجه عمرانی استان‌ها را پرداخت کردیم و این در تاریخ سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است، گفت: 22 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی را در 9 ماه پرداخت کردیم.

وی از اضافه شدن 100 میلیون متر مکعب گاز به شبکه گازرسانی کشور خبر داد و با اشاره به توطئه نفتی دشمنان تصریح کرد: قیمت نفت نمی‌تواند به شکل فعلی باقی بماند و قطعا بالا می‌رود.

روحانی ادامه داد: ملت ما پیروز در تمام صحنه‌ها است و با وحدت و پکپارچگی می‌توان توطئه‌ها را پشت سر گذاشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۴ - ۰۳ دی ۱۳۹۳
۰
۰
این اقا یه بار گفت من ۱۰۰روزه ایران را از این فلاکت نجات میدم الان دو ساله ما چیزی ندیدیم.بعد کاهش تورم به چه قیمت. به قیمت خوابیدن تمام پروژه های عمرانی.یه سر به شهرستان ها بزنید ببینید چه شده . کسی که داد میزد سو مدیریت بلای کشوره. تو دوران خودش چه شد بچه ها.لطفا دقت کنید
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۳ - ۰۳ دی ۱۳۹۳
۰
۰
كدام حضو ر گسترده 598 چرا عكس مردم در بيرجند را منتشر نمي كني كه معلو م بشه چقدر حضو ر گسترده بو ده !!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها