کد خبر: ۲۸۰۲۵
زمان انتشار: ۲۳:۴۰     ۰۳ آذر ۱۳۹۰
"حمد بن عیسی آل خلیفه" پس از قرائت گزارش کمیته حقیت یاب از سوی "محمود شریف بسیونی" رییس این کمیته، مدعی شد که این کشور در معرض حملات رسانه ای برخی شبکه های ایران قرار دارد. / البته این نارضایتی و خشم تنها از جانب دیکتاتور بحرین نبوده است بلکه تمامی دیکتاتورهای مخلوع قبلی نیز از جمهوری اسلامی ایران و رسانه های کشورمان عصبانی و خشمگین بوده اند.
علی رغم جنجالهای گسترده رسانه های غربی و عربی علیه ایران، رییس کمیته حقیقت یاب بحرین در گزارش خود درباره بحران این کشور، تاکید کرد که این کمیته به هیچ مدرکی درباره ادعای دخالت ایران در رویدادهای اخیر بحرین دست نیافت.

به گزارش سرويس بين الملل 598 به نقل از بی باک، "محمد شریف بسیونی" دیروز در جلسه قرائت گزارش کمیته حقیقت یاب، تاکید کرد که کمیته حقیقت یاب به هیچ مدرکی که ادعای دخالت ایران در اعتراضهای بحرین را ثابت کند، دست نیافت.

رژیم آل خلیفه و مسئولان امنیتی این رژیم همواره سعی کرده اند در سناریوهای خود، برای فرار از فشار افکار عمومی خارجی به دلیل کشتار و سرکوب وحشیانه مردم، کشورهای خارجی و بویژه ایران را با اعتراضهای مردمی مرتبط بدانند.

بسیونی همچنین گفت: رسانه رسمی بحرین در جریان اعتراضات اخیر مردم، تحریک آمیز بود.

از سوی دیگر، بسیونی اظهار داشت، که در این گزارش موردی مبنی بر نقض حقوق بشر از سوی نیروهای سپر جزیره در بحرین ثبت نشده است.

این درحالی است که طبق اظهارات و تأکید گروه های سیاسی مخالف و مردم بحرین، نیروهای سپر جزیره و در رأس آنها نیروهای اشغالگر سعودی از آغاز سرکوب گسترده مردم بحرین، همواره در عملیات نیروهای امنیتی و مزدوران رژیم آل خلیفه علیه معترضان از آنها پشتیبانی می کردند.

با این حال، پادشاه بحرین شبکه های ایران به زبان عربی را چالشی مستقیم برای بحرین و همه کشورهای شورای همکاری دانست.

"حمد بن عیسی آل خلیفه" عصر چهارشنبه پس از قرائت گزارش کمیته حقیت یاب از سوی "محمود شریف بسیونی" رییس این کمیته، مدعی شد که این کشور در معرض حملات رسانه ای برخی شبکه های ایران قرار دارد.

وی افزود: "این حمله واقعیتی است که هرکسی که زبان عربی را می فهمد، متوجه آن می شود؛ این امر چالشی مستقیم ضد ثبات و حاکمیت بحرین و همه کشورهای شورای همکاری است".

این اظهارات پادشاه بحرین، پس از تاکید بسیونی در گزارش خود مبنی بر نیافتن مدرکی برای اثبات ادعای دخالت ایران در اعتراضهای بحرین، مطرح شد.

البته این نارضایتی و خشم تنها از جانب دیکتاتور بحرین نبوده است بلکه تمامی دیکتاتورهای مخلوع قبلی نیز از جمهوری اسلامی ایران و رسانه های کشورمان عصبانی و خشمگین بوده اند.

گفتنی است، در سایه سکوت رسانه های عربی منطقه و غرب درباره حوادث بحرین، پوشش شفاف و حرفه ای اوضاع بحرانی و رویدادهای این کشوراز طریق شبکه های ماهواره ای بین المللی ایران و بویژه شبکه خبری العالم، و افشای واقعیتها بصورت مستند؛ بارها اعتراض این رژیم و دیگر کشورهای هم پیمان آل خلیفه در منطقه را برانگیخته است. چراکه این افشاگریها موجب فشار افکار عمومی و سازمانهای بین المللی بر رژیم آل خلیفه، برای توقف کشتار و سرکوب مردم شده است.

پادشاه بحرین در عین حال با اعلام پذیرش گزارش کمیته حقیقت یاب، وعده داد که مسئولان حوادث این کشور را مجازات و برکنار کند.

آل خلیفه پیش از این هم وعده داده بود افرادی که به دلیل شرکت در تظاهرات و اعتراضها از کار اخراج شده اند، به کارهای خود باز می گردند، وعده ای که هیچگاه عملی نشده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها