کد خبر: ۲۷۹۹۲
زمان انتشار: ۱۴:۴۴     ۰۳ آذر ۱۳۹۰
مقامات بغداد و واشنگتن در آستانه خروج نظامیان آمریکایی از عراق از ابقای 700 نیروی آموزشی و جزئیات فعالیت و محل استقرار این افراد خبر دادند.

به گزارش 598 به نقل از مهر از رویترز، یک مسئول نظامی آمریکا اعلام کرد که پس از خروج نظامیان آمریکایی از عراق حدود 700 نیروی آموزشی غیرنظامی برای انجام کارهای آموزشی به نیروهای عراقی در این کشور باقی خواهند ماند.

این مسئول که به نام وی اشاره ای نشده است افزود: پیش بینی می شود علاوه بر 700 نیروی آموزشی 157 نظامی نیز به دفتر همکاری امنیتی سفارت آمریکا در بغداد و نیروهای حفاظت که شامل 20 تا 25 هزار به تفنگدار دریایی هستند خواهند پیوست.

درهمین راستا یک مسئول عراقی نیز خاطرنشان کرد: این 700 نیروی آموزشی قرار است درپایگاه های عراقی دربغداد، تکریت، کرکوک، بصره، ناصریه، بسمایا، التاجی و اربیل مستقر شوند. 100 نفر از این نیروها مسئول آموزش نیروهای پلیس وزارت کشور عراق هستند و بقیه با وزارت دفاع همکاری خواهند کرد.

وی افزود: نیروهای مذکور مصونیت قضایی ندارند اما جزئی از هیئت سفارت آمریکا در عراق محسوب می شوند. طبق توافقنامه امنیتی بغداد و واشنگتن که در سال 2008 به امضا رسید تمامی نظامیان آمریکایی باید تا 31 دسامبر 2011 خاک عراق را ترک کنند
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها