کد خبر: ۲۷۸۴۰
زمان انتشار: ۱۲:۴۱     ۰۲ آذر ۱۳۹۰
در صورت تصویب نهایی طرح دوفوریتی کاهش روابط با انگلیس، وزارت خارجه موظف می‌شود در چارچوب حفظ منافع ملی ظرف دو هفته روابط سیاسی را با بریتانیا به سطح کاردار تنزل دهد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان ملت در جلسه علنی امروز به دوفوریت طرح کاهش روابط ایران با انگلیس رای دادند.

این طرح که به امضای 20 نفر از نمایندگان مجلس رسیده است، دارای یک مقدمه توجیهی و یک ماده واحده است که در صورت تصویب نهایی آن، وزارت امور خارجه ایران موظف می‌شود در چارچوب حفظ منافع ملی و دفاع از حقوق ملت بزرگ ایران ظرف 2 هفته روابط سیاسی را با دولت انگلیس به سطح کاردار تنزل داده و روابط اقتصادی و بازرگانی را نیز به حداقل ممکن برساند.

در تبصره یک این ماده واحده آمده است: در صورت تغییر سیاست‌های خصمانه کشور مذکور با گزارش وزارت امور خارجه و تصویب مجلس شورای اسلامی سطح روابط ارتقا خواهد یافت.

در تبصره دیگر ماده واحده طرح کاهش روابط با انگلیس، عنوان شده است: وزارت امور خارجه ایران موظف است در مورد سایر کشورهایی که رفتار مشابه انگلیس داشته باشد، گزارشی برای اخذ تصمیم مناسب در مجلس شورای اسلامی تقدیم کند.

در مقدمه توجیهی طرح مذکور آمده است: دولت انگلیس با تصمیم خصمانه اخیر خود، یک بار دیگر سیاست کینه توزانه خود را در قبال ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران نشان داد، جدای از کارنامه سیاه دولت انگلیس در قبال ملت ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی که مملو از خیانت و جنایت است، عملکرد این کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ادامه همان سیاست است که نمونه آن حمایت همه جانبه از گروهک‌های تروریستی است. داشتن روابط عادی با این کشور به هیچ وجه قابل قبول و منطبق بر منافع ملی جمهوری اسلامی ایران نیست.

در بخش دیگری از این ‌طرح آمده است: علیهذا وزارت امور خارجه باید هر چه سریع‌تر روابط سیاسی را به سطح کاردار تنزل داده و روابط اقتصادی و تجاری را به حداقل برساند، به همین دلیل این طرح با قید دوفوریت تقدیم می‌شود.

بروجردی، جهانگیرزاده، کامران، آشوری، کوثری، دهقانی طرقبه، سقایی، عبدالرضا ترابی، فولادگر، حسین فدایی، محمد تقی رهبر، سروری، اسدالهی، فرهنگی، عزت‌الله اکبری، رامین، سیدشهاب‌الدین صدر، ابوترابی، ساعدی و حسینی صدر، نمایندگان امضا کننده طرح کاهش روابط با انگلیس هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها