کد خبر: ۲۷۷۰۷۵
زمان انتشار: ۰۰:۱۹     ۱۸ آذر ۱۳۹۳
قیمت طلا در بازار جهانی تحت تاثیر قوی شدن ارزش دلار که تقاضا برای این فلز ارزشمند را محدود کرده است، پایین 1200 دلار باقی ماند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا ؛ هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات دوشنبه بازار سنگاپور 0.4 درصد کاهش یافت و به 1187 دلار رسید اما تا اواسط ظهر به وقت محلی 1191 دلار معامله شد.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در فوریه در مقایسه با 1190 دلار در روز جمعه، 1992 دلار معامله شد.

طلا دوشنبه گذشته بدنبال کاهش شدید قیمت نفت، به 1142 دلار سقوط کرده بود که پایین‌ترین قیمت در سه هفته پیش بود اما تا پایان روز با افزایش تقاضای خرید سرمایه گذارانی که به دنبال سود بردن از ارزانی قیمت بودند، به بیش از 1220 دلار صعود کرده بود.

دلار به دنبال انتشار گزارش اشتغال قوی در آمریکا که از ارزش این ارز پشتیبانی کرد، نزدیک به بالاترین سطح در پنج سال گذشته معامله می‌شود.

هر اندازه دلار صعودی بیشتری داشته باشد، می تواند بر قیمت طلا تاثیر بگذارد. سرمایه گذاران زمانی که دلار ضعیف می‌شود، طلا را به عنوان جایگزین ارز خریداری می‌کنند و بالعکس.
از سوی دیگر دورنمای افزایش نرخ‌های بهره در آمریکا که در پنج سال گذشته برای کمک به احیای اقتصاد این کشور نزدیک به صفر نگه داشته شده اند، به جذابیت دارایی‌های بدون بازده مانند طلا لطمه زده و در عوض از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند. نگرانی سرمایه گذاران نسبت به افزایش زودتر از موعد نرخ‌های بهره در آمریکا تقاضای آنها برای طلا را کاهش داده است. ذخایر اس پی دی آر گولد تراست که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس در جهان است، روز جمعه 0.12 درصد افزایش یافت و به 720.91 تن رسید با اینهمه همچنان در پایین‌ترین میزان شش سال گذشته قرار دارد.
به گزارش رویترز، کارشناسان بازار طلا معتقدند طلا به دلیل احتمال افزایش نرخهای بهره که ارزش دلار را بالاتر خواهد برد، در مدت سه تا شش ماه آینده در آسیب پذیرترین زمان خود خواهد بود. بعلاوه طلا اخیرا با نفت همراه شده و همراه با نفت سقوط کرده است زیرا قیمت‌های پایین‌تر نفت به معنی فشارهای تورمی کمتر است و فشارهای تورمی اندک تقاضا برای طلا به عنوان سرمایه گذاری مطمئن را کمتر می‌کند. قیمت نفت روز دوشنبه به دلیل نگرانی از عرضه مازاد بر تقاضا در بازار، به پایین‌ترین سطح از سال 2009 رسید.

در حال حاضر بعضی از حاضران بازار طلا پیش بینی می‌کنند طلا ممکن است در کانال 1190 دلار ثابت بماند.

در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.8 درصد کاهش یافت و به 16.1567 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.2 درصد افزایش، 1225 دلار معامله شد و هر اونس پالادیم با 0.4 درصد افزایش، به 805 دلار رسید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها