کد خبر: ۲۷۶۷۷۶
زمان انتشار: ۲۳:۱۵     ۱۶ آذر ۱۳۹۳
بسیاری از کارشناسان میگویند بحران بیکاری در چند سال آینده میتواند تبعات بسیار منفی برای جامعه ایرانی داشته باشد. اما ایا دولت یازدهم راهکاری را برای حل این بحران که وقوع آن قطعی است ارائه داده است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از تراز ؛ حمید حاجی عبدالوهاب معاون وزیر سابق کار در این باره میگوید:‌ من معتقدم دولت یازدهم تاکنون برنامه مشخصی را برای کاهش بیکاری ارائه نکرده و این موضوع میتواند به عنوان بزرگترین چالش اقتصادی کشور در نظر گرفته شود. وی با بیان اینکه‌ متاسفانه دولت آقای روحانی و تیم اقتصادی وی، سرما یه گذاری زیادی را بر روی بنگاههای بزرگ انجام داده اند تاکید کرد: بزرگترین ایراد تیم اقتصادی دولت یازدهم به خصوص در حوزه اشتغال این است که دولت یازدهم توجه خاصی به بنگاههای کوچک و زودبازده نداشته است.

وی دلیل این مسئله را عدم اعتقاد دولت یازدهم به بنگاههای کوچک و زودبازده دانست و گفت:‌ در حالی که این بنگاههای اقتصادی امتحان خود را در گذشته و در اغلب کشورهای جنوب شرقی آسیا پس داده اند و توانسته اند با کمترین هزینه بیشترین شغل را ایجاد کنند.

گفتنی است براساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری جمعیت ده‌ساله و بیشتر در تابستان امسال نشان می‌دهد ۹.۵ درصد از جمعیت فعال، ۲۲.۹ درصد از جمعیت فعال ۱۵ تا ۲۴ساله و ۲۰.۲ درصد از جمعیت فعال ۱۵ تا ۲۹ساله بیکار بوده‌اند. براساس گزارش مرکز آمار، تعداد جمعیت ۱۰ سال و بیشتر کشور از ۶۳ میلیون و ۳۱۱ هزار و ۶۸۲ نفر در تابستان سال گذشته، به ۶۳ میلیون و ۸۶۲ هزار و ۸۱۲ نفر افزایش یافته است، اما تعداد جمعیت فعال (افراد قادر و مایل به کار) از ۲۴ میلیون و ۷۵۴ هزار و ۸۶۸ نفر به ۲۳ میلیون و ۷۵۶ هزار و ۹۶۶ نفر تقلیل یافته که بیانگر کاهش ۹۹۷ هزار و ۹۰۲ نفری تعداد افراد متقاضی کار، اعم از شاغل و بیکار است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها