کد خبر: ۲۷۵۸۴۲
زمان انتشار: ۱۰:۰۰     ۱۳ آذر ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران: وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) سه شنبه شب اعلام کرد جنگنده های ایرانی طی چند روز اخیر مواضع داعش را در شرق عراق هدف قرار دادند و دلیل آنرا نیز یک عکس نامشخص از یک جنگنده اعلام کردند که در آسمان عراق دیده شده است.
در پی این خبر، برخی خبرگزاریهای غربی نیز با استناد به عکس و فیلمی نامشخص، نوع هواپیما را نیز از مدل اف 4 (فانتوم) ذکر کردند و نتیجه گرفتند که چون تنها ایران و ترکیه در منطقه از این جنگنده استفاده میکنند، پس قاعدتا ایران در این حمله نظامی دست داشته است  و غالبا اعلام کردند که این خبر از عزم تهران برای مبارزه با داعش حکایت دارد و به نظر می رسد آمریکا به صورت ضمنی این حمایت غیر منتظره را پدیرفته است.

ظاهرا این خبرگزاریها فراموش کرده اند که ایران از مدتها قبل و پیش از آنکه این کشورها به فکر مقابله با داعش باشند، به فکر مردم عراق بوده و کمک های خود را از دولت این کشور دریغ نکرده است بطوریکه حیدر العبادی نخست وزیر جدید عراق نیز در جدیدترین مصاحبه خود با اعلام حمایت ایران از عراق و ماهیت این کمک در برابر ادعاهای آمریکا باعث خشم مقامات آمریکا شد.

و قطعا این خبرگزاریها بازهم فراموش کرده اند که ایران بارها  با افتخار نوع کمکهای خود را به مردم عراق اعلام کرده و حتی شبکه های اجتماعی عراق که نشاندهنده افکار عمومی این کشور هستند، با اسطوره نبردهای ایرانی مانند حاج قاسم سلیمانی بیش از آنچه که انها فکر میکنند آشنا هستند.

حال اگر این رسانه ها قصد دارند، پیروزی های ملت عراق را که با حمایت همسایه هایی مانند ایران بدست آمده به بهانه های مختلفی دست بدست کنند و اصل قضیه فراموش شود، موضوع دیگری خواهد بود. در غیر این صورت ایران هرگز کمک خود را به عراق پنهان نکرده و اصولا نیازی به پنهانکاری ندارد و در صورتی که ضرورتی داشته باشد توسط فرماندهان کشورمان اعلام خواهد شد نه آنکه توسط چند عکس موهوم که فاقد ارزش نظامی است، در رسانه ها دهان به دهان بچرخد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۵ - ۱۳ آذر ۱۳۹۳
۱
۰
بله آمریکا چکاره جهان هست ازش پنهان کنیم یا ازش اجازه بگیریم یه مشت گاو چران بی تمدن هستن .قاره امریکا فقط بخاطر مراتع کشف شد اونم از روی نقشه های ما ایرانیها
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها