کد خبر: ۲۷۵۳۷
زمان انتشار: ۰۱:۳۰     ۰۱ آذر ۱۳۹۰
گروههای مخالف دولت یمن نسبت به حصول توافقی میان نظام علی عبدالله صالح و مخالفین وی درباره امضای طرح ابتکار صلح کشورهای عضو شورای همکاری اظهار خوشبینی کردند.
گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا به نقل از شبکه ‘روسیه الیوم’، منابع مخالفین دولت یمن در این باره اعلام کردند که مذاکرات جاری تحت نظر ‘جمال بن عمر’ فرستاده سازمان ملل به امضای قراردادی بر اساس طرح ابتکار شورای همکاری نزدیک شده است.
این منابع با اشاره به اینکه اختلاف موجود میان دو طرف درباره حوزه اختیارات نظامی رییس جمهور یمن است، گفت که مخالفین خواستار ارجاع این اختیارات به کمیته نیروهای مسلح تا زمان انتخاب رییس جمهور جدیدی برای یمن هستند.
بی بی سی عربی در ادامه تاکید کرد که این موفقیت مخالفین نظام عبدالله صالح، یک روز پس از جدا شدن صدها تن از نظامیان وابسته به گارد ریاست جمهوری یمن به ریاست فرزند علی عبدالله صالح و پیوستن آنها به مخالفین، صورت می گیرد.
در این رابطه، جمال بن عمر فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به یمن اعلام کرد که جلسه شورای امنیت در رابطه با اوضاع سیاسی یمن، بنا به درخواست طرف های متخاصم در این کشور به اواخر ماه جاری میلادی به تعویق افتاده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها