کد خبر: ۲۷۴۶۳۵
زمان انتشار: ۱۴:۲۲     ۰۹ آذر ۱۳۹۳
جمعیت ملی اسلامی الوفاق، حزب مخالف بحرین، با صدور بیانیه‌ای میزان مشارکت مردم در دور دوم انتخابات پارلمانی این کشور را کمتر از ۳۰ درصد اعلام کرد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از پرس تی وی، این گروه اعلام کرد با وجود این که مقام‌های دولتی شمار زیادی از کارکنان دولت را تهدید کرده بودند اما میزان مشارکت بسیار پایین بود.

الوفاق در این بیانیه برگزاری دور دوم انتخابات پارلمانی بحرین را «مضحک» توصیف کرد و افزود میزان مشارکت پایین مردم از موفق بودن تحریم گسترده انتخابات حکایت دارد.

این گروه همچنین تصریح کرد اکثریت مردم بحرین به مبارزه طولانی برای عدالت و دموکراسی تا زمان دستیابی به خواسته‌های مشروع خود ادامه خواهند داد.

شیخ خالد بن علی آل خلیفه، وزیر دادگستری بحرین، که ریاست کمیسیون انتخابات را برعهده دارد، مدعی شد این انتخابات «موفقیتی بزرگ» بود.

ناآرامی‌هایی نیز در برخی از نقاط کشور به هنگام برگزاری انتخابات گزارش شده بود.

معترضان مخالف آل خلیفه با نیروهای امنیتی در مقابل یک حوزه رای گیری در روستای «سار» واقع در غرب منامه، پایتخت بحرین، درگیر شدند.

دور دوم انتخابات پارلمانی شنبه ( ۸ آذر) یک هفته پس از برگزاری دور اول برگزار شد. در دور اول این انتخابات فقط وضعیت شش کرسی از ۴۰ کرسی پارلمان سفلی، مشخص شد. دور دوم انتخابات با هدف تعیین ۳۴ کرسی باقی مانده برگزار شد.

کمیسیون مرکزی انتخابات میزان مشارکت مردم در دور اول انتخابات را ۵۱.۵ اعلام کرد .این در حالی بود که الوفاق برگزاری این انتخابات را «نمایشی مضحک» توصیف کرد و افزود فقط ۳۰ درصد از واجدین شرایط در این انتخابات شرکت کرده بودند.

الوفاق و چهار گروه مخالف دیگر خواهان انتخاب نخست وزیری مستقل از خاندان آل خلیفه  هستند.

معترضان بحرینی از اواسط فوریه ۲۰۱۱ میلادی، با برگزاری تظاهرات متعدد برکناری خاندان آل خلیفه را از قدرت خواستارند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها