وی افزود: در ابتدای شروع بکار تیم تعمیراتی ، در پرس ۱۸۰۰ تن نواقص فنی شامل خرابی بوش خارج از مرکز چرخ دنده اصلی پرس، نقص فنی در کلاچ و ترم پرس ،عدم کالیبراسیون پرس ، خرابی تمامی لوله های روانکاری تاج ، ترک بر روی بوش کرانویل ، خرابی پدالها وتابلو برق و خرابی حفاظ های تاج مشاهده گردید.
محمدی خانقاه ادامه داد: پس از بررسی ها و انجام هماهنگی های مربوطه ، تقسیم کار بین اعضای تیم تعمیراتی در خصوص تسریع در فعالیت های تعمیراتی این پرس صورت پذیرفت که خوشبختانه با تلاش و زحمات اعضای همکاران در بخش های مختلف کار تعمیر و راه اندازی این پرس در مدت زمان بسیار کمتری از زمان پیش بینی شده به پایان رسیده است.
وی تصریح کرد : تعمیر و راه اندازی این پرس در ابتدا به پیمانکار واجد شرایط پیشنهاد شده بود ولی با توجه به وجود پتانسیل های لازم در سایپا پرس تصمیم گرفته شد این پروژه توسط متخصصان شرکت برنامه ریزی و اجرا شود که خوشبختانه هم در هزینه ها و هم در مدت زمان اجرایی اعلام شده توسط پیمانکار شاهد صرفه جویی بسیار قابل توجهی بوده ایم.
رئیس نت شرکت سایپا پرس اضافه کرد : در این پروژه مجموعاً ۱۷۸۰ نفر ساعت کار انجام شده که ۱۸۰ ساعت نفر مربوط به کار مطالعاتی و ۱۶۰۰ ساعت نفر آن نیز به کارهای تعمیراتی انجام شده در این پرس بوده است.
محمدی خانقاه به دستاوردهای فنی این پروژه اشاره کرد و گفت : تعمیر و راه اندازی این پرس از اهمیت زیادی برای سایپا پرس به دلیل تولید همزمان سه قطعه برخوردار بوده زیرا افزایش تیراژ تولید ، افزایش بهره وری و نیز کسب و انتقال تجربیات جدید برای قسمت نت ماشین آلات را به همراه داشته است.همچنین کار تعمیراتی بر روی این پرس شباهت زیادی به ساخت یک پرس جدید داشت بطوری که تمامی اندازه های چرخ دنده ها ، شفت ها و بوش ها در تاج پرس دستخوش تغییرات اساسی شد ودر نهایت این پرس با اختلاف توازی ۱۵ صدم میلیمتر تحویل واحد تولید گردید.
وی در پایان از تلاش و همکاری تمامی همکاران در قسمت های مختلف شرکت بویژه همکاران خود در تیم تعمیراتی پرس ۱۸۰۰ تن آقایان لطف ا… جمالو ، محمد ارجمند ، محمد رضاییان و محمد براتی تشکر و قدردانی کرد.