کد خبر: ۲۷۳۳۷
زمان انتشار: ۰۸:۵۶     ۳۰ آبان ۱۳۹۰
حضور ایران در آمریکای لاتین تهدیدی برای امنیت ملی آمریکاست/
اندیشکده «واشنگتن» نوشت: ایران توانسته طی سال‌های اخیر حضور خود را در آمریکای جنوبی – حیاط خلوت آمریکا – پررنگ‌تر کند؛ حرکتی که آمریکا آن را تهدیدی جدی برای امنیت ملی خود قلمداد می‌کند و از تاثیرپذیری آن در آینده واهمه دارد.

به گزارش سرويس بين الملل 598 به نقل از خبر گزاري فارس، اندیشکده «واشنگتن» در مقاله‌ای به قلم «متیو لویت» می‌نویسد: سیاست‌مداران و سیاست‌گذاران آمریکا باید همزمان با تصمیم‌گیری درخصوص بهترین راه برای پاسخگویی و واکنش به اقدامات تهدیدآمیز ایران، نیم نگاهی نیز به مرزهای جنوبی آمریکا و حیاط خلوت کشور خود داشته باشند.

«متیو لویت»، معاون خزانه‌داری و دستیار حوزه امنیت سازمان اطلاعات و تجزیه و تحلیل و رئیس «مؤسسه برنامه سیاست استاین در حوزه عملیات ضد تروریسم و جاسوسی برای خاور نزدیک» است.
 
* ایران توانسته حضور خود در آمریکای مرکزی و جنوبی را پررنگ‌تر کند
 
یکی از اقداماتی که آمریکا و هم‌پیمانان این کشور می‌توانند انجام دهند این است که برای محدود کردن ارائه خدمات به ایران و انجام معاملات تجاری و رسمی، هم پیمانان خود را تحت فشار قرار دهد. ایران توانسته است طی سال‌های گذشته، حضور خود در نواحی آمریکای مرکزی و جنوبی را پررنگ‌تر از قبل کند، تعداد هیئت‌های اعزامی خود به این منطقه را افزایش دهد و نفراتی را برای این گروه‌ها معرفی کند که تعدادشان از یک هیئت دیپلماتیک عادی، بسیار بیشتر است.
 
* حضور پررنگ ایران در منطقه، تهدیدی برای امنیت ملی آمریکاست
 
ایران با توسعه و گسترش تعداد سفارت‌خانه‌های خود در سال 2010 و رساندن آن به 12 هیئت اعزامی، توانسته است حضور پررنگ‌تری در منطقه داشته باشد. اگر این مورد را به تحولات اخیر این کشور – مانند برقراری پروازهای منظم و مستقیم از تهران به کاراکاس، پایتخت ونزوئلا – اضافه کنیم، می‌توان افزایش حضور ایران را در قسمت جنوبی نیمکره غربی جهان، تهدیدی جدی برای امنیت ملی آمریکا تلقی کرد. برخی برقراری پرواز بین ایران و ونزوئلا را تحت عنوان «پرواز وحشت» نام‌گذاری کرده‌اند.
 
* آمریکا باید هم‌پیمانان خود را علیه ایران تحریک کند
 
اکنون زمان آن رسیده تا آمریکا هم‌پیمانان خود را علیه ایران تحریک کند و دوستان خود را در مرزهای جنوبی، برای محدود کردن ارائه خدمات به ایران و انجام معاملات تجاری و رسمی با این کشور، تحت فشار قرار دهد. چنین حرکتی نه تنها می‌تواند واکنشی مناسب به بی‌اعتنایی ایران به کنوانسیون و معاهده وین باشد، بلکه تاثیری چشمگیر و فوری بر امنیت ملی آمریکا و کشورهای منطقه خواهد داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها