کد خبر: ۲۷۲۶۵
زمان انتشار: ۱۵:۴۶     ۲۹ آبان ۱۳۹۰
با شعار "مرگ بر آمریکا"
یک روز پس از پایان لویه جرگه سنتی و موافقت این جرگه با حضور موقت آمریکا در افغانستان، دانشجویان در شرق این کشور علیه تصمیمات لویه جرگه دست به تظاهرات زدند.

به گزارش سرويس بين الملل 598 به نقل از خبرگزاری فارس در کابل، این تظاهرات صبح امروز در شهر "جلال آباد" مرکز ولایت "ننگرهار" آغاز شد.

"نجم الدین" یک تن از خبرنگاران محلی این ولایت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کابل، اظهار داشت: تظاهرات کنندگان بزرگراه "کابل - جلال آباد" را مسدود کردند.

وی تصریح کرد: شرکت کنندگان در این تظاهرات با سر دادن شعار "مرگ بر آمریکا" تصمیمات لویه جرگه سنتی را غیر قابل قبول خواندند.

نجم الدین افزود: نیروهای امنیتی با حضور گسترده خود در تلاش هستند تا از بروز خشونت جلوگیری کنند.

در همین حال امامان جمعه ولایت‌های مختلف افغانستان در خطبه‌های این هفته خود معاهده استراتژیک با آمریکا را حرام دانسته و امضای آن را مساوی با اسارت افغان‎ها به دست کفار عنوان کردند.

همچنین برخی از علمای افغانستان از حضور در جرگه خودداری کردند و امضای معاهده استراتژیک با آمریکا را به معنای استیلای یک کشور غیراسلامی بر مسلمانان دانستند.

برخی نهاد‌های مدنی، اپوزسیون دولت و اعضای پارلمان افغانستان نیز از شرکت در جرگه خودداری کردند.

2200 افغان از نقاط مختلف افغانستان و نمایندگان مهاجرین افغانستان در کشورهای ایران و پاکستان چهارشنبه هفته گذشته در کابل گرد هم آمدند و با تصویب قطعنامه‌ای 76 ماده‎ای با حضور موقت آمریکا در افغانستان موافقت کردند.

این نخستین واکنش مخالف نسبت به مصوبات این جرگه است. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها