کد خبر: ۲۷۲۰۸
زمان انتشار: ۱۲:۰۰     ۲۹ آبان ۱۳۹۰
چين بار ديگر بر لزوم برخورد مدبرانه با ادعاي امريکا مبني بر دخالت ايران در توطئه ترور سفير عربستان‌ سعودي در واشنگتن، تاکيد کرده است.
به گزارش خبرگزاري شين‌هوا، ليو ويمين، سخنگوي وزارت خارجه چين روز شنبه (18 نوامبر، 28 آبان) با انتشار بيانيه‌اي اين سخنان را مطرح کرد.

وزارت دادگستري امريکا 11 اکتبر 2011 ميلادي، ايران را متهم کرد به کمک يک فرد مظنون به عضويت در کارتل مواد مخدر مکزيک، ترور عادل الجوبير، سفير عربستان سعودي در واشنگتن را طراحي کرده است.

مجمع عمومي سازمان‌ ملل روز شنبه (18 نوامبر، 28 آبان) در واکنش به ادعاي امريکا، قطع‌نامه‌اي تحت عنوان "حملات تروريستي به افرادي که از حفاظت بين‌المللي برخوردارند" صادر کرد و از تهران خواست با کشورهايي که در زمينه دستگيري يا پيگرد قضايي عاملان ادعايي فعاليت مي‌کنند، همکاري کند.

ليو خاطرنشان کرد، پکن از راي دادن به اين قطع‌نامه امتناع کرد چرا که اين پرونده در شرايط کنوني بسيار پيچيده و حساس بود و طرف‌هاي مربوطه نيز هنوز ديدگاه‌هاي مختلفي در اين خصوص داشتند.

به گفته وي، هر گونه نتيجه‌گيري، بايد بر اساس تحقيقات جامع، بي‌طرف، هدف‌مند و واضح و همچنين شواهد قابل‌توجه صورت گيرد.

وي افزود: "طرفين پيش از بررسي حقايق بايد رفتاري محتاطانه اتخاذ کنند، از نتيجه‌گيري (عجولانه) بپرهيزند و از اقداماتي که ممکن است شرايط را بغرنج و وخيم کند، خودداري کنند."

سخنگوي وزارت خارجه چين پيشتر در ماه اکتبر درباره موضع پکن در زمينه اتهام امريکا گفته بود:" ما به گزارشات و عکس‌العمل‌ها توجه مي‌کنيم. چين در مديريت روابط بين‌الملل، هميشه از احترام به قانون ملي و استانداردهاي رفتاري مناسب حمايت مي‌کند."

تهران، هياهوي تبليغاتي و رسانه‌اي امريکا را نوعي تلاش براي انحراف اذهان عمومي از اعتراضات ضد زياده‌خواهي شرکت‌ها در اين کشور دانسته است؛ اعتراضاتي که امريکا از اواسط سپتامبر تا کنون با آن مواجه است.

منبع: presstv.ir
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها