کد خبر: ۲۷۰۶۶۲
زمان انتشار: ۲۳:۰۸     ۲۵ آبان ۱۳۹۳
مدیرعامل بانک ملی معوقات واقعی بانک ها را ۸۷ هزار میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: در واقع این رقم به صورت بالقوه ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر ؛ عبدالناصر همتی عصر شنبه در نشست با مدیران بانک ها و سرمایه گذاران استان کرمان گفت: بسیاری از افراد فعالیت های بانکی را عامل مشکلات اقتصادی کشور می دانند و فشار زیادی بر بانک ها وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز مشتریان و بانک ها از یکدیگر گله مند هستند، اذعان داشت: برخی به سودهای بانکی معترض هستند اما در شرایط کنونی نمی توان نرخ سود بانکی را کاهش داد.

همتی قیمت تمام شده پول برای بانک ها را ۲۰ درصد ذکر کرد و افزود: با توجه به این شرایط نرخ سود کمتر از ۲۵ درصد برای بانک ها مقرون به صرفه نبوده و باعث ضرر و زیان می شود.

‌مدیرعامل بانک ملی با اذعان به این نکته که امروز مردم پول های خود را در حساب های قرض الحسنه نمی گذارند، اذعان داشت: سرمایه مردم در موسسات و بانک هایی سپرده می شود که سود ۲۵ درصد را پرداخت می کنند.

این مسئول به نقش موثر بانک ها در شرکت های تولید اشاره کرد و ادامه داد: باید به بانک ها به عنوان یک بنگاه اقتصادی نگاه کرد.

‌مدیرعامل بانک ملی، معوقات واقعی بانک ها را ۸۷ هزار میلیارد تومان دانست و گفت: در واقع این رقم به صورت بالقوه ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است.

وی بانک ها را یکی از سه عامل نقدینگی بانک ها دانست و اظهار داشت: در حال حاضر این نقدینگی در بانک ها وجود ندارد.

مدیرعامل بانک ملی در پایان یادآور شدذ: با توجه به این شرایط می توان گفت که در حال حاضر بانک ها در حال تنفس مصنوعی هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها