کد خبر: ۲۷۰۴۵
زمان انتشار: ۱۴:۱۱     ۲۸ آبان ۱۳۹۰
وزير امور خارجه آمريكا بدون اشاره به پيامدهاي ويرانگر دخالتهاي مستمر غربي ها در امور سوريه و حمايتهاي گسترده آنها از گروههاي مسلح مخالف، درباره وقوع جنگ داخلي هشدار داد.

مهر به نقل از لس آنجلس تايمز نوشت: هيلاري كلينتون گفت : سوريه مي تواند در يك جنگ تمام عيار داخلي گرفتار شود و من فكر مي كنم كه نظاميان فراري ارتش در اين كشور مي توانند به همراه عنوان اپوزيسيوني كه به خوبي تغذيه مالي شده و تجهيز شده اند، آن را رهبري كنند.

وي كه با اي. بي. سي. گفتگو مي كرد، افزود: هم اكنون ما چيزهايي را مي بينيم كه از ديدن آنها نفرت داشتيم، زيرا كه ما طرفدار اعتراضات مسالمت آميز و به دور از خشونت هستيم.

اين اظهارات تحريك آميز چند روز پس از آن بيان مي شود كه تعدادي از سربازان فراري در ارتش سوريه بيانيه ارتش آزاديبخش اين كشور را صادر و اعلام كردند كه به چند پادگان و مقر ارتش حمله كرده اند.

سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه نيز اعلام كرده است كه از بروز يك جنگ داخلي احتمالي در سوريه نگران است.

خاطر نشان مي شود كشورهاي غربي، اتحاديه عرب و تركيه به عنوان پايگاه اصلي مخالفان سوري و همچنين قطر به صورت آشكار و پنهان از عمليات مسلحانه و خرابكاري در سوريه حمايت مي كنند.

هر چند دولت سوريه پس از موافقت با طرح اتحاديه عرب، با اعلام عفو عمومي از گروههاي مسلح خواست سلاح خود را بر زمين بگذارند و تحويل دهند تا مشمول عفو قرار گيرند، اما آمريكا بلافاصله مخالفان سوري را به ادامه تحركات خشونت آميز و تسليم نشدن تحريك كرد كه اقدامات خشونت آميز اين گروهها با حمايت غربي ها و بسياري از كشورهاي عربي به ويژه قطر و عربستان سبب شده است تا اوضاع سوريه همچنان بي ثبات و بحراني باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها