کد خبر: ۲۷۰۰۰۰
زمان انتشار: ۲۳:۲۸     ۲۲ آبان ۱۳۹۳
رئیس منطقه آزاد تجاری «سز» در دیدار با هیأت اقتصادی مازندران، قیمت اندک انرژی و نیروی کار ارزان را از جمله مزیت‌های سرمایه‌گذاری در قرقیزستان برشمرد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس؛ امروز یک هیئت اقتصادی از استان مازندران به ریاست «ربیع فلاح جلودار» استاندار این استان با «نسوب علیف» رئیس منطقه آزاد تجاری «سز» در قرقیزستان دیدار و از چندین شرکت فعال ایرانی در منطقه آزاد تجاری نیز بازدید کردند.

«نسوب علیف» رئیس منطقه آزاد تجاری «سز» در قرقیزستان در این دیدار ضمن معرفی مختصری در مورد این منطقه آزاد تجاری، اظهار داشت: در قرقیزستان هزینه انرژی برق و همینطور دستمزد نیروی کار به مراتب پایین‌تر از سایر کشورهای همسایه می‌باشد که این امر می‌تواند مزیت خوبی برای تشویق کارآفرینان جهت سرمایه‌گذاری در قرقیزستان باشد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت این منطقه آزاد تجاری و همچنین قانونگذاران قرقیزستان شرایط را برای سرمایه‌گذاران تسهیل می‌کنند، گفت: در این منطقه آزاد تجاری جهت‌گیری به سمت صادرات می‌باشد و طبق برنامه‌های تدوین شده، باید در آینده حدود 70 درصد از تولیدات این منطقه به سایر کشورها صادر شود.

«ربیع فلاح جلودار» استاندار این استان مازندران نیز با اشاره به اینکه هم‌اکنون چهار بندر در شمال ایران با کشورهای ساحلی دریای خزر مبادلات اقتصادی انجام می‌دهند، گفت: در استان مازندران یک منطقه ویژه اقتصادی وجود دارد.

استاندار مازندران تصریح کرد: مسؤلین 2 کشور به دنبال ایجاد ارتباط بین منطقه تجاری سز در قرقیزستان و بندر امیرآباد هستند که البته در این زمینه باید کار تخصصی و کارشناسی صورت گیرد.

وی همچنین بر ضرورت بررسی مزیت‌های نسبی 2 کشور به منظور توسعه تجارت فیمابین تأکید کرد و از رئیس منطقه آزاد تجاری سز برای بازدید از جمهوری اسلامی ایران بویژه استان مازندران و بندرهای شمالی کشور دعوت به عمل آورد.

در ادامه هیئت اقتصادی استان مازندران از چندین مجموعه تولیدی که متعلق به کارآفرینان ایرانی است و در منطقه آزاد تجاری سز فعالیت می‌کنند، بازدید کرده و از نزدیک با شرایط فعالیت در این منطقه آشنا شدند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها