کد خبر: ۲۶۹۳۵۷
زمان انتشار: ۱۱:۱۰     ۲۱ آبان ۱۳۹۳
وزارت امور خارجه اوکراین یادداشت اعتراضی به مسکو ارسال کرده و رسما خواستار خارج شدن نیروهای نظامی روسیه از خاک این کشور شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، وزارت امور خارجه اوکراین در رابطه با وضعیت بوجود آمده در مناطق شرق و جنوب این کشور، روز سه شنبه یادداشت اعتراض شدیدالحنی به مسکو ارسال کرد.

پایگاه خبری-اینترنتی «لنتا» با اعلام این خبر، افزود: «یوگنی پیریبینیس» سخنگوی وزارت خارجه اوکراین در این رابطه یادآور شد که در این سند به این مسئله اشاره شده که گویا نظامیان و تجهیزات سنگین روسی در خاک اوکراین مشاهده شده است. طرف اوکراینی با قاطعیت از مقامات مسکو انتظار دارد تا نیروهای خود را به خارج از خاک این کشور بازگرداند.

این در حالی است که نیروهای نظامی روسیه در تاریخ 12 اکتبر (20 مهرماه) به دستور مستقیم ..  تمامی مناطق مرزی همجوار خاک اوکراین را ترک کرده و به محل‌های استقرار دائم خود بازگشتند.

بعد از وخامت اوضاع در مناطق شرقی اوکراین، نیروهای مسلح روسیه در مناطق نزدیک به مرز اوکراین در ناحیه «راستوفسکی» تمرینات نظامی را با هدف افزایش آمادگی رزمی-دفاعی خویش انجام دادند. در بزرگترین مانور نظامی انجام شده، بیش از 65 نیروی نظامی روسیه شرکت داشتند.

کشورهای عضو ناتو دائما روسیه را به افزایش نیروهای نظامی خود در مرز مشترک با اوکراین متهم می کنند. در اوایل ماه نوامبر مدعی شد که نیروهای نظامی روسی از مرز اوکراین عبور کرده و وارد خاک این کشور شده اند. البته وی هیچ دلیل و سند معتبری برای تایید این ادعا ارائه نکرده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها