کد خبر: ۲۶۸۸۲۹
زمان انتشار: ۲۱:۴۸     ۱۹ آبان ۱۳۹۳
عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه مشارکت با خودروسازان خارجی باید با حضور بخش خصوصی باشد ،گفت: تا زمانی که دولت بنگاه داری می کند بخش خصوصی رقیب قدرتمندی برای شکستن انحصار به شمار نمی رود.
به گزارش پایگاه 598به نقل از دنیای خودرو ؛ بهروز نعمتی با بیان اینکه تا زمانی که دولت بنگاه داری می کند بخش خصوصی رقیب قدرتمندی برای شکستن انحصار به شمار نمی رود، گفت: اکنون بازار خودروی ایران انحصاری بوده و راهکار شکستن این انحصار، حضور بخش خصوصی بوده تا نقش دولت در این بخش کمرنگ شود.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در رابطه با نقش حضور خودروسازان خارجی در بازار کشور نیز بیان کرد: با مشارکت با شرکت های خودروساز دنیا، می توان شاهد توسعه این صنعت در کشور بود، البته به شرطی که بخش خصوصی این مشارکت و همکاری را داشته باشد، در غیر اینصورت، شرایط تفاوتی با گذشته نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی توان و پتانسیل حضور در صنعت خودرو را دارد، تصریح کرد: در این بین دولت نیز باید به عنوان حمایت کننده و ناظر ورود کند و ذی نفع بودن دولت در این بخش توصیه نمی شود، بلکه باید تنها دستان بخش خصوصی را آزاد گذاشت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر تولید برخی خودروهای چینی بصورت انحصاری برای بازار ایران نیز گفت: به عقیده بنده، قدمت صنعتی ما این اجازه را نمی دهد که با کشورهای درجه سوم قرار منعقد کنیم و این موضوع، آسیب هایی را به کشور وارد خواهد کرد.

نماینده مردم اسد آباد در مجلس ادامه داد: اگر بنا به مشارکت با سایر کشورها است، باید به منظور افزایش رقابت، با کشوری صاحب سبک همکاری کنیم، در غیراینصورت خودروهای تولید داخل هم از لحاظ کیفیت نسبت به خودروهای چینی کمبودی ندارند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها