کد خبر: ۲۶۷۴۳۹
زمان انتشار: ۲۰:۴۱     ۱۴ آبان ۱۳۹۳
مأمور پلیس که با هدف قرار دادن یک مظنون در سراب وی را کشته است روانه زندان شد.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایران، رئیس دادگستری سراب گفت: یک مرد سرابی در اثر اصابت گلوله شلیک شده از سوی مأمور پلیس کشته شد. «رحمان خاطری» با اعلام خبر کشته شدن یک مرد سرابی در اثر اصابت تیر شلیک شده از سوی مأمور پلیس اظهار کرد: این حادثه زمانی صورت گرفت که به دلیل وقوع چندین سرقت در روستای «اوغان» سراب و نگرانی شدید اهالی به دستور مقامات قضایی و فرماندهی پلیس منطقه تحت پوشش چتر انتظامی قرار داشت.


وی افزود: کمتر از 24 ساعت پس از وقوع حادثه به دستور مقام قضایی شهر و برای بررسی دقیق و بی‌طرفانه موضوع مأمور شلیک‌کننده تیر با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده و تمامی مراحل بازجویی با حضور بالاترین مقام قضایی شهرستان و دادستان صورت می‌گیرد. رئیس دادگستری سراب با اشاره به اینکه هرگونه اظهار نظر قطعی در مورد کم و کیف حادثه منوط به تکمیل تحقیقات قضایی، گزارش پزشکی قانونی و گزارش کمیسیون تشخیص نحوه به کارگیری سلاح توسط نیروهای مسلح است، اظهار کرد: به عنوان مسئول ارشد قضایی شهر به مردم و خانواده مقتول اطمینان می‌دهم پرونده به طور دقیق، کارشناسی و منطبق با قانون دنبال خواهد شد.


وی ادامه داد: طرفین می‌توانند با استخدام وکیل در جریان بازجویی‌ها و رسیدگی به مراحل پرونده قرار گیرند. رئیس دادگستری سراب یادآور شد: طبق اظهارات مأمور نیروی پلیس، وی با مشکوک شدن به خودروی حامل مقتول آن را تعقیب و بعد از چندین بار تذکر و دستور ایست و شلیک هوایی اقدام به تیراندازی کرده و به دلیل اصابت گلوله به ناحیه کتف، وی مجروح شده و بعد از انتقال به بیمارستان جان باخته است.  وی تصریح کرد: هرگونه شایعات و گمانه‌زنی‌ها در مورد این حادثه بی‌اساس بوده و روند رسیدگی به پرونده عادلانه خواهد بود.

 

این مقام ارشد قضایی در مورد قانون نحوه به کارگیری سلاح توسط نیروهای مسلح گفت: طبق مواد 12 و 13 قانون اگر مأمور با رعایت مقررات قانونی مبادرت به استفاده از سلاح کند، مسئولیت جزایی یا مدنی نخواهد داشت ولی اگر دادگاه پس از رسیدگی تشخیص دهد خانواده مقتول مستحق دریافت دیه است پرداخت دیه و خسارت به عهده سازمان مربوطه خواهد بود.  خاطری خاطرنشان کرد: البته مفهوم مخالف این موارد هم این است که چنانچه مأمور در شلیک به سوی مقتول مرتکب خطا یا تقصیری شده باشد شخصاً مسئولیت قانونی داشته و اگر عمدی در وقوع حادثه محرز شود ممکن است به مجازات قصاص محکوم شود.


رئیس دادگستری سراب در مورد شایعات منتشر شده در مورد ماجرای کلانتری 11 سراب گفت: حرف و حدیث‌های منتشره در مورد حمله به کلانتری شماره 11 بی‌اساس و کذب بوده و آنچه که در روز تحویل جسد به خانواده مقتول در کلانتری روی داد ابراز احساسات و بیان ناراحتی خانواده مقتول بوده که با خونسردی و سعه‌صدر نیروهای انتظامی حاضر در کلانتری بدون هیچ مسأله خاصی تحویل جسد صورت گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها