کد خبر: ۲۶۶۶۸
زمان انتشار: ۱۴:۱۹     ۲۵ آبان ۱۳۹۰
به گزارش سرویس حوزه ومراجع پایگاه 598،حضرت آیت الله نوری همدانی، از بی عدالتی موجود و حاکم بر سازمان های بین المللی مدعی دفاع از حقوق بشر انتقاد و برخورداری برخی از کشورها از حق وتو را یک نمونه از این بی عدالتی ها ذکر کرد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، روز چهارشنبه در دیدار مسؤولان سازمان بسیج اساتید کشور با تبریک عید غدیر، حکومت را در ساختار زندگی انسان ها و جوامع مؤثر عنوان کرد.

وی نخستین کار انبیا و اولیای الهی را مبارزه با حکومت های ظالم و تشکیل حکومت صالح دانست و با اشاره به ابعاد مختلف غدیر، تاکید کرد: پیامبر(ص) در این روز با معرفی امام علی(ع) به عنوان جانشین و وصی خود دین را کامل و نعمت را تمام کردند، اما متاسفانه به دلیل رویگردانی و انحراف بوجود آمده از غدیر و مسیر ترسیم شده توسط پیامبر(ص) مشکلات بسیاری ایجاد شد.

این مرجع تقلید ضمن تقسیم بندی حکومت به دو دسته دینی و غیر دینی، تاکید کرد: طبق آموزه های دین مبین اسلام در راس حکومت باید نبی، امام معصوم و در عصر غیبت نیز ولی فقیه حاکم باشد و هر حکومتی غیر از این نامشروع و طاغوتی است.

وی با بیان اینکه در اسلام رژیم سلطنتی معنا ندارد، تصریح کرد: در اسلام به هیچ وجه پذیرفتنی نیست که عده ای در ناز و نعمت باشند و سایر مردم فقیر و تحت سلطه و متاسفانه این وضعیت امروز در غرب وجود دارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام نظام سرمایه داری یک نظام باطل است، تاکید کرد: در اسلام کلیه اراضی، معادن و انفال و بیت المال باید در اختیار پیامبر، امام و یا جانشین امام باشد.

وی در ادامه اسلام را دینی تاثیرگذار و جامع در عرصه ها و ابعاد مختلف دانست و تاکید کرد: ما باید با عمل خود اسلام و آموزه های دینی را به جهانیان نشان دهیم، چرا که امروز اسلام در جهان شرایط متفاوتی را به وجود آورده است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه راه اسلام روشن است، بیداری اسلامی را سرچشمه گرفته شده از انقلاب اسلامی ایران دانست و با بیان اینکه ما در برابر این موج مسؤولیت سنگینی داریم، ابراز داشت: به فضل خدا امروز این موج از منطقه ما و کشورهای اسلامی فراتر رفته و به قلب اروپا نیز رسیده است.

این مرجع تقلید در بخش پایانی سخنان خود با انتقاد از بی عدالتی های موجود و حاکم بر سازمان های بین المللی مدعی حقوق بشر، گفت: الان مساله حق وتو بر پایه ظلم می چرخد و در سازمان های بین المللی بر اساس عدالت رفتار نمی شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها