کد خبر: ۲۶۶۲۲
زمان انتشار: ۱۰:۵۹     ۲۵ آبان ۱۳۹۰
عضو " حاميان کهنه ‌سربازان براي صلح " با توجه به افزايش هوشياري در ارتش آمريکا تاکيد کرذ : افراد نظامي از هر رده ، به نيروهاي جنبش " اشغال وال استريت " مي‌پيوندند.
به گزارش 598 به نقل از پرس تي وي ، " هارولد سايو "‌ از کهنه ‌سربازان ويتنام گفت : " ‌با گذشت سال ها از جنگ هاي بيهوده در عراق و افغانستان ، نظاميان بسياري که از حقوق خود محروم شده‌اند، به آمريکا باز مي‌ گردند و با وعده‌هاي محقق نشده مواجه مي شوند و اکنون در رويدادهاي اعتراض ‌آميز شرکت مي ‌کنند.

بر اساس گزارش دفتر آمار کار آمريکا ، بيکاري در ميان کهنه ‌سربازان آمريکايي که به عراق و افغانستان اعزام شده بودند، بالاتر از ميانگين ملي است.

نرخ بيکاري در ميان کهنه ­سربازان آمريکا حدود دوازده درصد است و در ميان کهنه ‌سربازان جوانتر اين ميانگين در ماه اکتبر به 30 درصد رسيد.
اين در حالي است که اين رقم در سال گذشته 18درصد پايين‌تر بود.

تظاهرات مردم آمريکا موسوم به " اشغال وال استريت " از 17 دسامبر در نيويورک در اعتراض به " طمع شرکت ‌هاي بزرگ " و گسترش فساد در سطوح بالا ، فقر و نابرابري اجتماعي آغاز شد.

معترضان با محور قرار دادن شعار 99 درصد ، به اين موضوع اشاره دارند که عمده ثروت ‌هاي آمريکا تنها در اختيار يک درصد از شهروندان اين کشور قرار گرفته است.

اين جنبش اکنون به شهرهاي مختلف آمريکا گسترش يافته و دامنه اين اعتراضات به چند کشور اروپايي همچون انگليس ، آلمان ، ايتاليا ، اسپانيا ، ايرلند و پرتغال نيز کشيده شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها