تحلیل استراتژیهای محور مقاومت و غرب در تنشهای منطقهای؛
کباب ترکی که از اوایل دهه 1990 میلادی توسط مهاجران ترکتبار در پاریس
عرضه شد، در سالهای اخیر مورد توجه فرانسویها، به ویژه آفریقاییتبارهای
این کشور، قرار گرفته به طوری که در حال حاضر حدود 1200 کباب فروشی سالانه
300 میلیون عدد کباب ترکی در شهرهای مختلف فرانسه به فروش میرسانند.
در واقع فروش کباب ترکی در فرانسه به یک صنعت 1.5 میلیارد یوروئی بدل شده
که پس از همبرگر و پیتزا بیشترین آمار فروش غذای آماده را به خود اختصاص
داده است.
این مسئله در کشوری که غذا بخشی از هویت ملی آن را تشکیل میدهد، حساسیت
ایجاد کرده و حزب تندروی جبهه ملی نیز از این موضوع برای ترویج اسلامهراسی
استفاده میکند.
این حزب پیشتر نیز علیه گسترش توزیع گوشت حلال در فرانسه موضع گرفته بود و آن را حمله اسلام به سنتهای فرانسوی توصیف کرده بود.