کد خبر: ۲۶۴۹۵۲
زمان انتشار: ۱۸:۲۲     ۰۵ آبان ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیوز، تأسیس شبکه «من‌و‌تو» (manoto) در سال 2010 با بودجه‌ای هنگفت، ابهامات بسیاری را در مورد منابع تأمین مالی این سازمان تلویزیونی برانگیخت.

پنهان‌کاری دائمی مدیریت من و تو و گریز از شفافیت مالی در طول مدت فعالیت نیز ابهامات موجود را دوچندان کرد.

البته رفته‎رفته جهت‌گیری‌های خاص من و تو و پخش برنامه های هدف‌دار -از رپرتاژآگهی برای رژیم صهیونیستی گرفته تا مستندهای سریالی در حمایت از دودمان منحوس پهلوی- سبب شد ناظران و مخاطبان به غیرمستقل بودن این تلویزیون و ارتباط ارگانیک آن با دولت انگلستان پی ببرند.

در همین راستا، سازمان تلویزیونی من‌و‌تو درست یک هفته پس از قدردانی تل‌اویو از این شبکه، به صورت رسمی اعلام کرد که به یک ساختمان دولتی در انگلستان نقل مکان می‌کند.

این شبکه 21 اکتبر خبر داد که دیگر زمان خداحافظی با "CapitalStudios" (ساختمان قبلی تلویزیون من و تو در لندن) فرا رسیده است.

نکته قابل توجه -که در اطلاعیه خود شبکه هم بر آن تأکید شده- اینکه ساختمان جدید، یکی از ساختمان‎ها و استودیوهای معروف انگلستان است که از آن برای ساخت سریال و فیلم‌های هالیوودی در این کشور بهره‌برداری می‌شده است.

 

جالب آن‌که جابجایی مذکور درست یک هفته پس از مصاحبه دست‌اندرکاران مستند «انقلاب57» (پخش شده از شبکه من‎و‎تو) با روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" (HA,ARETZ) اعلام شد.

این روزنامه اسرائیلی در 14 اکتبر طی گزارشی با تیتر «تلویزیون من‌و‌تو، سفیر صلح خاورمیانه» خروجی این تلویزیون لندنی را رضایتمند و موفقیت‌آمیز توصیف کرده بود.

خرسندی صهیونیست‌ها از عملکرد این تلویزیون ضدانقلاب، بلافاصله رژیم سلطنتی انگلستان را بر آن داشت تا مجموعه سازمانی "Wimbledon" در لندن را به‌عنوان دستخوش در اختیار گردانندگان من‎و‎تو قرار دهد.

بر پایه تحقیقات جام نیوز، بخشی از مجموعه یادشده متعلق به کانال 5 تلویزیون انگلستان می‌باشد و قسمتی از آن نیز به پلیس این کشور تعلق دارد!

 

اطلاعات مربوط به ساختمان استودیوی ویمبلدون در لندن

یادآور می‌شویم که روزنامه اسرائیلی هاآرتص در گزارش خود، تلویزیون من‌و‌تو را یکی از بهترین شبکه‌های فارسی‌زبان معرفی کرده و مدعی شده بود: «به نظر می‌آید این تلویزیون می‌تواند سفیر صلح مردم ایران با مردم اسرائیل باشد. تحقق این امر به همکاری رسانههای اسرائیل با منوتو بستگی دارد و البته نباید کارشکنی‌های جمهوری اسلامی را نیز نادیده گرفت.»

اکنون به نظر می‌رسد دولتمردان انگلیسی پیام روزنامه صهیونیستی را دریافته، امکانات و تسهیلات بیشتری برای تلویزیون من و تو فراهم آورده‌اند.

 

ناگفته نماند پیش‌تر نیز یک منبع صهیونیستی از آغاز همکاری رسمی شبکه فارسی‌زبان من‌و‌تو با تلویزیون اسرائیل خبر داده بود.

خبرگزاری "Walla" نگرانی‌های مقامات صهیونیست از تحولات منطقه را علت کلید زدن چنین همکاری اعلام کرد و نوشت: «این همکاری بین کانال 10 اسرائیل و شبکه من و تو در تولید برنامه‌ای که همزمان در هر دو شبکه پخش می شود، صورت می گیرد.»

 

کیوان عباسی (مدیر من‌و‌تو) نیز در مصاحبه با این خبرگزاری صهیونیستی تصریح کرده بود: «بر این باور هستم که مردم اسرائیل بهترین مردم جهان هستند و همین واقعیت مرا واداشت تا در یک تولید مشترک با کانال 10 به توافق برسم.»

با توجه به مطالب مطرح شده در گزارش فوق راجع به منابع تأمین بودجه شبکه من‌و‌تو، پیشنهاد می‌کنیم گزارش شش ماه قبل جام‌نیوز در این زمینه را که با عنوان «لابی‌گری دلال صهیونیست برای شبکه لندنی/ یک حساب سرانگشتی!» منتشر شده بود، بازخوانی بفرمایید. (اینجا)

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها