کد خبر: ۲۶۳۹۹
زمان انتشار: ۱۵:۴۲     ۲۲ آبان ۱۳۹۰
دکتر غلامحسین الهام در گفتگو با پایگاه ۵۹۸ بیان داشت:
كساني كه در حركت سياسي یشان از اصول فاصله گرفته باشند، چه اطمينان و تضميني هست كه دوباره اين فاصله را در طول زمان نخواهند داشت، بايد مطمئن شد این اشخاص در حركت اصول گرايي در دوره‌هاي حساس تاريخي و شرايط دشوار، دچار انحراف و اشتباهات كليدي نشده باشند، كه بروز اين گونه اشتباهات حتماً انسان را وادار به احتیاط در حرکت می کند تا از كساني كه دچار اين اشتباهات شده اند فاصله بگيرد و پرهيز كند.
به گزارش پایگاه 598، با نزدیک شدن به روزهای برگزاري نهمین انتخابات مجلس شوراي اسلامي گروه ها و جريان هاي مختلف اصولگرایی تلاش می کنند که در قالب جبهه متحد اصولگرایان به لیست واحد و مشترکی برسند.

در این بین این سوال مطرح می گردد که لزوماً اصولگرایان باید به لیست مشترک برسند یا به گفتمان مشترک، چون بسیاری از کارشناسان و دلسوزان جریان اصولگرایی بر این عقیده می باشند که نتیجه لیست مشترک همان مجلس هشتم خواهد بود که مشکلاتی را با خود به همراه دارد و رسدن به گفتمان مشترک است که لیست مشترک پایداری را تشکیل می دهد و این لیست واحد تا حد زیادی از بروز مشکلات پیش آمده در جبهه اصولگرایان ممانعت می کند.



به همین منظور برای تبیین هرچه بیشتر الزام و ابعاد وحدت در جبهه اصولگرایان در گفتگوی کوتاهی با دکتر غلامحسین الهام به بررسی این موضع پرداخته ایم.

دکترغلامحسین الهام در خصوص الزامات وحدت و همچنین وحدت با اصولگرایانی که نمره خوبی را در حوادث انقلاب کسب نکرده اند بیان داشت: ما در مسير حركت تاثير گذار سياسي و اصول گرايي بايد اصول را اصل قرار دهیم و به آن سمت حرکت کنیم.

عضو ارشد جبهه پایداری افزود: كساني كه در حركت سياسي یشان از اصول فاصله گرفته باشند، چه اطمينان و تضميني هست كه آنها اين فاصله را باز در طول زمان نخواهند داشت، بايد مطمئن شد در حركت اصول گرايي در دوره‌هاي حساس تاريخي و شرايط دشوار، دچار انحراف و اشتباهات كليدي نشده باشند، كه بروز اين اشتباهات حتماً انسان را وادار به احتیاط در حرکت می کند تا از كساني كه دچار اين اشتباهات شده اند فاصله بگيرد و پرهيز كند.

ایشان همچنین در پاسخ به این سوال که لازمه اتحاد لیست مشترک است یا گفتمان مشترک، بیان نمود که: ما بايد براي گفتمان مشترک تلاش كنيم رسيدن به گفتمان مشترك ليست مشترك خواهد آورد ما بايد اين تلاش را اصل قرار بديم، اما اينكه زمان انتخابات چه مي شود كه آيا اينها ضرورتي براي ليست مشترك است يا نيست اين بحثي است كه در شرايط زماني وضعيت انتخابات آرايش گروههاي سياسي همه اين فاكتورها را بايد لحاظ كرد.

وی در ادامه افزود:
وظيفه ما و مسئوليتمان در  يك تشكيلات گفتماني، تلاش براي ترويج گفتمان  و ارتقاع اين گونه مباحث در جامعه و نزديكي گروههاي سياسي از مجراي گفتمان است و اين يعني وحدت سازي.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها