کد خبر: ۲۶۰۸۱
زمان انتشار: ۱۲:۴۰     ۲۰ آبان ۱۳۹۰
شواهد نشان مي‌دهد ارتباطات بي‌سيم وايمكس كه عملا تفاوت فاحشي با DSLها ندارد، هنگام مشكلات آب و هوايي از خود عكس‌العمل نشان داده و دچار افت كيفيت مي‌شود.
محمود زارعي - مدير فناوري اطلاعات - در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به خدمات ضعيفي كه از سوي برخي اپراتورهاي وايمكس ارائه مي‌شود گفت: متأسفانه زيرساخت‌هاي موجود در كشور جوابگوي ارائه خدمات نسل‌هاي 3 و 4 به صورت كامل نيست.

وي ادامه داد: زيرساخت متشكل از فيبر نوري تا نقاط اتصال ارتباطي و مناطق مبدأ يكي از ضرورياتي است كه بايد قبل از بهره‌برداري از سرويس‌هاي مبتني بر امواج شكل بگيرد تا روند خدمات‌دهي و هم‌چنين مراحل مياني آن با مشكلي مواجه نشويم.

اين استاد دانشگاه خاطر نشان كرد: امروزه وايمكس ارايه و از اينترنت پرسرعت دم زده مي‌شود اما سرعت اين وايمكس‌ بيش از 128 kbps نيست و فقط اسمش ارتباطات بي‌سيم است، در حاليكه هيچ تفاوتي با DSLها ندارد و حتي در مشكلات آب و هوايي نيز از خود عكس‌العمل نشان داده و دچار افت كيفيت مي‌شود.

زارعي معتقد است كه كاربران اينترنت عصر انفجار اطلاعات به هيچ عنوان راضي نمي‌شوند كه تكنولوژي ضروري و دم‌دست‌شان بيش از اندازه بزرگ و خارج از چارچوب‌هاي استاندارد باشد اما بازار ارتباطات بي‌سيم اينترنت در حال حاضر توسط ابزاري صورت مي‌پذيرد كه بسيار بزرگ بوده و علي‌رغم اينكه جهت حمل و نقل آسان به وجود آمده‌اند، عملا به اين هدف دست نيافته‌اند و اين موجب مي‌شود كه كاربر درنهايت از اينترنت تلفن همراهش استفاده كند.

اين كارشناس حوزه فناوري اطلاعات تصريح كرد: امنيت ارتباطات بي‌سيم در حال حاضر نسبي است و هيچ تعهدي نمي‌توان داشت كه ارتباطات ايمن برقرار شود؛ هيچ توقعي هم نمي‌توان داشت كه استقبال از اين سيستم‌ها به صورت روزافزون شكل بگيرد.

وي ابراز كرد: اگر هم‌اكنون شاهديم كه استفاده از اينترنت بي‌سيم و مبتني بر نسل‌هاي 3 و 4 شكل نگرفته، به دليل فقدان اطلاع‌رساني وافر و مناسب بوده است كه منجر شده است كاربران درباره وايمكس اطلاعاتي جز اين نداشته باشند كه ارتباطي پرسرعت است.

زارعي يادآور شد: بايد سيستم آموزش‌هاي آكادميك را از بنيان در كشور تقويت كنيم تا فارغ‌التحصيلان دانشگاهي قبل از ورود به حوزه‌هاي فني با مشكلات و ضعف‌هاي هر حوزه‌اي از نزديك آشنا شوند و زمينه‌هاي ارتقاي جايگاه كشورمان در حوزه‌هاي مختلف از جمله فناوري اطلاعات به وجود آيد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها