کد خبر: ۲۶۰۷۰۳
زمان انتشار: ۲۱:۱۱     ۲۲ مهر ۱۳۹۳
يحيي گل‌محمدي به عنوان مربي اي که هميشه در تيم هايش با جوان ها کار مي‌ کند قبول ندارد که در فوتبال ايران استعداد وجود ندارد.
به گزارش "ورزش سه"، بعد از حذف تیم های پایه از رقابت های آسیایی حالا خیلی ها به این صرافت افتاده اند که در فوتبال ایران دیگر بازیکن تاثیرگذاری وجود ندارد. فوتبالی خالی از ستاره که حتی از پس تیم های درجه دو و سه آسیا هم برنمی آیند.

با این حال یحیی گل‌محمدی سرمربی ذوب‌آهن به ورزش سه گفت که کسانی که این حرف ها را می‌ زنند فرافکنی می‌ کنند و به دنبال رو به جلو رفتن هستند:

آنها فرافکنی می‌کنند

کسانی که می‌ گویند در فوتبال ایران دیگر استعداد وجود ندارد، فرافکنی می کنند. ما هزینه ای برای بازیکنان جوانمان نکرده ایم که حالا بخواهیم به دنبال نتیجه گرفتن باشیم. شک نکنید در فوتبال ایران استعدادهای بیشماری وجود دارد اما آنها فرصتی برای بروز استعدادهایشان ندارند.

فوتبال ما یک فوتبال خودرو است

متاسفانه فوتبال ما یک فوتبال خوردو است، هیچ بازیکنی از تیم های پایه بالا نمی‌ آید. باشگاه ها شده اند حاضری خور، منتظر هستند یک بازیکن خودش رشد کند و بعد باشگاه ها او را بخرند. این موضوعی است که فوتبال ایران را آزار می‌ دهد. در فوتبالی که همه چیز در نتیجه خلاصه می‌ شود بهتر از این هم نمی‌ شود انتظار داشت.

اگر من به بازیکنان نفت بازی نمی‌ دادم الان در تیم‌ملی نبودند

بازیکنانی مثل وحید امیری، علیرضا بیرانوند و مرتضی پورعلی گنجی بازیکنانی بودند که فرصتی برای بروز استعدادهایشان نداشتند. اگر من نبودم و به آنها اعتماد نمی‌ کردم هیچ کدام از آنها در تیم‌ملی نبودند، فقط این ها نیستند. آرش رضاوند و امین حاج محمدی الان بازیکنان بزرگ فوتبال ایران هستند ولی اگر به آنها بازی نمی‌ رسید، کجا می‌ توانستند استعدادهایشان را نشان دهند.

نباید نسل 98 را با بازیکنان حالا مقایسه کرد

من فکر می‌ کنم نسل 98 را نباید با این دست مقایسه کرد. واقعا بازیکنان شرایط خوبی ندارند، امکانات برای تیم های پایه از بد بدتر است. در این شرایط بازیکن نمی‌ تواند رشد کنند، باشگاه ها هم که اصلا برایشان مهم نیست که این جوان ها را پرورش دهند.

زمان ما رقابت بیشتر بود

در زمان ما بازیکنان باکیفیت بیشتری وجود داشتند و رقابتی که بین ما بود باعث می‌ شد هم خودمان پیشرفت کنیم و هم به تیم‌ملی کمک کنیم ولی الان بازیکنان خوب کمی کمتر شده اند. با این حال دلیلی ندارد که فکر کنیم جوانان فعلی، جوان های بدی هستند. باید به آنها میدان بدهیم تا آنها هم بتوانند توانایی های خود را نشان دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها