کد خبر: ۲۶۰۶۴۴
زمان انتشار: ۱۷:۰۴     ۲۲ مهر ۱۳۹۳
این درحالی است که ماریا فاندر هوون مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی گفت: تنها بخش کوچکی از تولید نفت شیل تحت تاثیر رکود قیمت‌های نفت خام که به پایین ترین سطح چهار سال اخیر رسیده، قرار می‌گیرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا ؛ رییس آژانس بین المللی انرژی گفت: ‌بخش عمده نفت شیل آمریکا با هزینه‌ای بسیار پایین تر از قیمت‌های کنونی نفت خام تولید می‌شود که به معنی این است که پروژه‌های آمریکا می‌توانند رکود بازار را که دیگر تولیدکنندگان را تحت فشار گذاشته تحمل کنند.
 نفت خام برنت هم اکنون بشکه‌ای حدود 88 دلار معامله می‌شود که بیش از 23 درصد پایین تر از قیمت‌ 115 دلاری ماه ژوئن است و این نگرانی را ایجاد می کند که برخی از پروژه‌های نفت شیل نیز توجیه اقتصادی خود را از دست بدهند.

این درحالی است که ماریا فاندر هوون مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی گفت: تنها بخش کوچکی از تولید نفت شیل تحت تاثیر رکود قیمت‌های نفت خام که به پایین ترین سطح چهار سال اخیر رسیده، قرار می‌گیرد.

وی در مصاحبه با رویترز گفت: حدود 98 درصد نفت خام و میعانات آمریکا با هزینه کمتر از 80 دلار و 82 درصد با هزینه 60 دلار یا کمتر تولید می‌شوند.

عربستان سعودی به صورت بی سر و صدا به فعالان بازار نفت اعلام کرده که این کشور با کاهش قیمت نفت خام برای یک دوره تمدید شده مشکلی ندارد که یک تغییر شدید در سیاست این کشور است که احتمالا هدف از آن جلوگیری از افزایش تولیدکنندگان رقیب از جمله پروژه های نفت شیل آمریکا است.

برخی اعضای اوپک خواستار کاهش فوری تولید نفت خام این سازمان برای بازگرداندن قیمتها به بالای 100 دلار در هر بشکه شده‌اند، زیرا برای تنظیم بودجه خود به صادرات نفت وابسته هستند، اما دیگر تولیدکنندگان نظیر عربستان معتقدند که باید در این شرایط آرامش بیشتری داشت.

فاندر هوون گفت: کاهش قیمت نفت باعث ارتقای اقتصادی کشورهای مصرف کننده نفت خواهد شد.

وی افزود: ما در سال‌های گذشته بارها اعلام کردیم که قیمتهای بالای نفت خام واقعا بر مصرف‌کنندگان نفت فشار وارد می‌کند. قیمت‌های پایین کنونی برای مصرف‌کنندگان آسایش را به همراه دارد.

اما وی افزود: این امر می‌تواند شرایط را برای صادرکنندگانی که به درآمد فروش نفت وابسته هستند دشوار کند.

فاندر هوون گفت: ‌این به نفع اقتصاد جهانی است اما می‌تواند عواقبی داشته باشد. کاهش اخیر قیمت نفت برای آن دسته از تولیدکنندگانی که بودجه خود را با فرض قیمت بالای 100 دلار برای هر بشکه بسته‌اند چالش‌هایی را ایجاد می‌کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها