کد خبر: ۲۵۹۷۷
زمان انتشار: ۱۰:۳۸     ۱۹ آبان ۱۳۹۰
معاون وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که همه سران عرب متفق‌القول معتقدند که بشار اسد از قدرت کنار می‌رود و برخی کشورهای عربی پیشنهاد پناه دادن وی را مطرح کرده‌اند.
به گزارش فارس، پس از آنکه ویکتوریا نولاند سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از افراد مسلح در سوریه خواست که سلاح خود را زمین نگذارند، جفری فلتمن معاون هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد که سران عرب به آمریکا اعلام کرده‌اند که حاضرند بشار اسد رئیس جمهوری سوریه را پناه بدهند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جفری فلتمن اسامی این سران عرب را اعلام نکرد ولی مدعی شد که سران عرب معتقدند بشار اسد به پایان راه رسیده است.

این مقام آمریکایی در حالی به نقل از سران عرب سخن می‌گوید، که مردم سوریه در روزهای اخیر بزرگ‌ترین راهپیمایی‌های حمایت‌آمیز از دولت سوریه و شخص بشار اسد برگزار کرده‌اند و اصلاحات در این کشور روند پر سرعتی گرفته است.

تاکنون قوانین انتخابات، احزاب و مطبوعات اصلاح شده است و قانون اساسی نیز در دست اصلاح است و قرار است تا سه ماه دیگر انتخابات پارلمانی در سوریه برگزار شود.

فلتمن به کمیته‌ای در مجلس سنای آمریکا اعلام کرد: تقریبا همه سران عرب و وزرای خارجه‌ای که با آنان صحبت می‌کنم یک چیز می‌گویند: حکومت اسد رو به پایان است. این امر حتمی است.

در روزهای گذشته روسیه در بیانیه‌ای از مخالفان داخلی سوریه خواست تا از افراد مسلح در این کشور که اقدام به ترور و ارعاب می‌کنند، اعلام برائت کنند.

وزارت کشور سوریه روز جمعه گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که افراد مسلح می‌توانند با استفاده از مهلت یک هفته‌ای به مناسبت عید قربان، سلاح خود را تحویل دهند و بلافاصله مشمول عفو عمومی شوند و آزاد شوند اما وزارت خارجه آمریکا بلافاصله از بیم آرام شدن وضعیت امینی در سوریه، از گروهک‌های مسلح خواست به این خواسته دمشق تن ندهند و سلاح خود را ترک نکنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها