کد خبر: ۲۵۷۵۳
زمان انتشار: ۱۵:۳۷     ۱۷ آبان ۱۳۹۰
ویکی لیکس: «آمانو در تمام تصمیمات استراتژیک کلیدی، از انتصاب مقامات ارشد آژانس گرفته تا قضیه اتمی ایران، تماماً در طرف آمریکا است.»
به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز؛ سایت بالاترین، روز سه شنبه 8 نوامبر(17 آبان) نوشت: «اسناد ویکی لیکس نشان میدهد، بعد از اینکه یوکیو آمانو رئیس فعلی دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، دو سال قبل جانشین محمد البرادعی شد، دیپلمات های آمریکائی او را شخصی توصیف کردند که اگرچه مدیر کل همه کشورهاست، اما با آمریکا کاملا توافق دارد.»
بنابراین گزارش، در یک جلسه آمانو به سفیر آمریکا گفته بود که اگرچه او مجبور است به خاطر نشان دادن اینکه بی طرف است به کشورهای در حال توسعه امتیازهای بدهد، اما او در تمام تصمیمات استراتژیک کلیدی، از انتصاب مقامات ارشد آژانس گرفته تا قضیه اتمی ایران، تماماً در طرف آمریکا است. آمانو به سفیر آمریکا گفته بود که حداقل تا قبل از اینکه بتواند جای البرادعی را بگیرد باید این نقشه هایش در ابهام باقی بماند. در یک جلسه دیگر بعد از انتخابش به این سمت آمانو به نماینده آمریکا گفته بود که یک همگرایی عمیقی بین اولویت های او و اولویت های آمریکا وجود دارد. در این اسناد نماینده آمریکا پیشنهاد کرده که این کشور باید از دوره انتقالی (جابه جائی دبیر کلی از البرادعی به آمانو) برای شکل دهی به افکار آمانو استفاده کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها