کد خبر: ۲۵۷۳۸۷
زمان انتشار: ۰۱:۱۶     ۱۲ مهر ۱۳۹۳
آیت الله خاتمی:
امام جمعه تهران با اشاره به اینکه برخی می گویند هر توافقی بهتر از عدم توافق است، اظهار داشت: توافقی که توام با ذلت باشد توافقی ننگین بوده و مورد قبول ملت نیست زیرا عدم توافق، عزتمندانه تر و شرافتمندانه تر از این است که توافقی همراه با ذلت صورت بگیرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران امروز ظهر طی سخنانی در خطبه های نماز جمعه که در دانشگاه تهران برگزار شد با اشاره به مسئله مذاکرات هسته ای اظهار داشت: ما در مذاکرات هسته ای حرف نو نداریم و همان حرف گذشته های خود را می زنیم.

وی با بیان اینکه باید طبق چارچوبی که مقام معظم رهبری فرمودند و با رعایت خط قرمزها مذاکرات ادامه پیدا کند، افزود: خط قرمز ما ولایت است و همچنین به مسئولان مذاکره کننده خدا قوت می گوییم تا بتوانند این مذاکرات را به نتیجه برسانند.

عضو مجلس خبرنگار رهبری تصریح کرد: ظرفیت غنی سازی مورد نیاز ما باید حفظ شود و این مقدار را نظام تعیین می کند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه تحقیق و پژوهش در عرصه فناوری هسته ای باید ادامه پیدا کند، گفت: سایت فردو باید همانند نطنز ظرفیت غنی سازی خود را حفظ کند همچنین ماهیت آب سنگین اراک باید محفوظ باشد.

وی تاکید کرد: نتیجه و خروجی مذاکرات باید رفع تمام تحریم ها به طور همزمان باشد، اینها خطوط قرمز ماست.

امام جمعه تهران با اشاره به اینکه برخی می گویند هر توافقی بهتر از عدم توافق است، اظهار داشت: توافقی که توام با ذلت باشد توافقی ننگین بوده و مورد قبول ملت نیست زیرا عدم توافق عزتمندانه تر و شرافتمندانه تر از آن است که توافقی همراه با ذلت صورت بگیرد.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان نخست وزیر انگلیس گفت: تمام صحبت های وی از جمله متهم کردن برنامه های هسته ای ایران و حمایت ما از تروریسم دروغ بود و وی هر آنچه که در شان خودشان بود به ما نسبت داد.

آیت الله خاتمی با بیان چند نکته در این رابطه افزود: نباید انتقاد از اظهارات سخیف نخست وزیر انگلیس سبب شود اظهارات و اقدامات مفید رئیس جمهور در سازمان ملل نادیده گرفته شود زیرا تمام این اقدامات جای تشکر دارد.

وی ادامه داد: این اظهارات سخیف از سوی سخنگو و برخی مسئولان و توسط رئیس جمهور هم در بازگشت از سفر نیویورک و روسیه جواب داده شد البته مردم انتظار بجایی داشتند که رئیس جمهور در نطق شان در سازمان ملل جواب اراجیف نخست وزیر انگلیس را می دادند اما با وجود اینکه این سخنان از سوی رئیس جمهور با تاخیر محکوم شد، تشکر داریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پرونده انگلیس پیش ملت ما سیاه است، بیان کرد: پرونده سیاه ننگین آنها از اول اشغال سرزمین فلسطین تا الان که به حمایت از رژیم کودک کش و جلاد می پردازند ادامه دارد.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: لندن پایه گذار گروه های تروریستی همچون طالبان، القاعده و داعش است و انگلیس از تولیدکنندگان سلاح کشتار جمعی بوده و هست.

وی ادامه داد: انگلیس پرونده ننگینی دارد که بدین واسطه و با حمایت از خانواده پهلوی پدر و پسر و با توطئه آنان 57 سال بر این ملت سوار شدند و در انحراف نهضت مشروطیت در خط مقدم جنایت بودند و در تحریک رژیم بعث صدام علیه این ملت اینها نقش اول را داشتند و  گاز سارین را به صدام جنایتکار دادند.

امام جمعه موقت تهران گفت: کیست که پرونده ننگین رژیم سیاه انگلیس را در حمایت از تروریست های منافق که 17 هزار نفر را در این کشور ترور کردند فراموش کند، این رژیم سیاه در خط مقدم حمایت از فتنه سال 88 بود.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: ملت ایران هیچ گاه خواهان ارتباط با این دولت مکار و روباه پیر نبوده و نخواهد بود بلکه آنها هستند که به ایران احتیاج دارند.

وی همچنین با ابراز تاسف از ذوق زدگی برخی روزنامه نگاران داخلی در ملاقات رئیس جمهور با نخست وزیر انگلیس اظهار داشت: یک جوری تیتر زدند که انگار سالیان سال ثانیه شماری می کردند برای ارتباط با این دولت استعمارگر، آدم احساس می کند که اینها برای رابطه با این استعمارگران بی قرارند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه برخی از این روزنامه نگاران اظهارات سخیف نخست وزیر انگلیس را سانسور کردند، گفت: به جای اینکه دلبسته دینتان و استکبارستیزی تان باشید دلبسته به این جنایتکاران هستید.

آیت الله خاتمی افزود: در یکی از این روزنامه ها مقاله ای را خواندم که آن آقا با این شیفتگی که اعلام کردم، می گوید باید سخنان سخیف نخست وزیر انگلیس را فراموش کنیم و عنوان کرده که این سخنان را کامرون به دلیل اینکه تحت فشار رژیم صهیونیستی بوده گفته است! غلط کرده این سخنان را زده است. مگر قرار است هر زمانی که تحت فشار قرار می گیرند فحش به ایران بدهند؟ این اظهارات ادامه راه آن سخنان سخیف نخست وزیر انگلیس است لذا راه درست این است که اعتراض آن قدر ادامه پیدا کند و آن قدر مرگ بر انگلیس طنین انداز شود که مجبور به عذرخواهی شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه اندازی ائتلاف علیه داعش توسط غربی ها گفت: این ائتلاف فریبکارانه و ریاکارانه است و اهداف شیطانی زیادی را دنبال می کند.

آیت الله خاتمی افزود: این گروه های تروریستی تولید خود آنهاست که در همین رابطه نیز وزیر خارجه سابق آمریکا به صراحت گفت که ما داعش را برای مقابله با جهان اسلام درست کرده ایم. سرکرده گروهک داعش توسط موساد تربیت شده است.

وی با بیان اینکه اهداف آنها براندازی نظام قانونی سوریه و دست اندازی در استقرار و تمامیت عراق است تصریح کرد: تاکنون بیش از 12 نقطه حساس و زیرساخت سوریه را مورد هدف قرار دادند همچنین در عراق نیز به جای اینکه به داعش حمله کرده و آن را نابود کنند به ارتش عراق حمله کرده اند. آنها سه سال پول ها خرج کردند تا اینکه بتوانند در سوریه موفق بشوند و اکنون که موفق به این کار نشدند می خواهند با این ائتلاف به اهداف خود برسند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه این اقدام آنها تجاوز آشکار به سوریه و عراق بوده و اسمش اشغالگری است، بیان کرد: آنها بدون اجازه یک دولت قانونی وارد کشورشان شدند که از جهت تمام اصول اساسی حقوق بین الملل محکوم است.

آیت الله خاتمی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به مشکل تامین آب در کشور گفت: طبق گفته برخی مسئولان در حال رسیدن به وضعیت قرمز هستیم لذا بر همه ما مسلمانان که پیرو قرآن هستیم تکلیف شرعی و ملی است که در مصرف آب آشامیدنی صرفه جویی کنیم.

وی با بیان اینکه می توانیم اقداماتی در راستای کاهش هدر رفتن آب همچون اصلاح سیستم آبیاری انجام دهیم افزود: 90 درصد آب ما صرف کشاورزی می شود که اگر این مقدار از سیستم آبیاری اصلاح شود حداقل 10 درصد صرفه جویی خواهد شد و به همین اندازه به ذخایر و میزان آب شرب مردم افزوده می شود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: منابع و مقدار بسیار زیادی از ذخایر آبی از کشور خارج می شود که باید اقدامات اساسی در راستای مهارکردن آن انجام داد که خوشبختانه در این زمینه دولت اقدامات خوبی را انجام داده است.

آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه ما نباید از انجام عوامل معنوی در حل این مشکلات غافل شویم تصریح کرد: متاسفانه در جامعه خواندن نماز باران که در روایت ها آمده است به کلی از ذهن ها رفته و مغفول واقع شده به همین جهت از متدینین و ائمه جمعه درخواست می کنم این سنت خدایی را با آداب و رسومی که تعیین شده انجام دهند.

وی با بیان اینکه فردا روز عرفه است اظهار داشت: ظهر عرفه تا غروب آن در استجابت دعا با تمام ماه مبارک رمضان برابری می کند، روزه فردا بسیار فضیلت دارد و کفاره 90 سال گناه است.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: دعا سلاح ماست و می توانیم با آن در کنار تدابیر شایسته بر مشکلات فائق بیاییم، دعا برای رفع شر دشمنان از جهان اسلام داشته باشیم و همچنین خواسته های خود را از خداوند متعال بخواهیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هفته آینده عید قربان است، گفت: قربانی کردن یکی از مستحبات بسیار ارزشمند در این روز است که اگر کسی توان انجام آن را داشته باشد از این کار ثواب بسیار بالایی می برد و همچنین اگر گوشت آن را بین نیازمندان تقسیم کند ثواب آن چندین برابر خواهد شد.

آیت الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز نیروی انتظامی از اقدامات این نیرو جهت حفظ امنیت و همچنین از تلاش ورزشکاران جوانمان که در رقابت های اینچئون حضور داشته و مدال های رنگارنگی را برای ملتمان کسب کرده اند قدردانی و تشکر کرد.

وی همچنین در خطبه اول نماز جمعه طی سخنانی با اشاره به اجرای دقیق قانون در کشور اظهار داشت: مسئولان و مجریان در خط مقدم اجرای قانون باشند و خودشان و وابستگان خود را مستثنا در اجرای قانون ندانند.

امام جمعه موقت تهران افزود: اگر مسئولی قانون شکنی کند فرهنگ قانون شکنی در کشور رواج پیدا می کند به همین واسطه نیز باید مسئولان و مجریان در خط مقدم اجرای قانون باشند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه باید فضای قانونمداری را به وجود آورد تصریح کرد: وقتی این فضا شکل گرفت خود به خود جاده عمل به قانون صاف می شود.

وی خاطرنشان کرد: باید عرصه را بر قانون شکنان تنگ کرد و نباید قانون شکنان فضای بازی را پیش روی خود ببینند زیرا بر قانون شکنی جری می شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها