کد خبر: ۲۵۶۸۸۵
زمان انتشار: ۰۹:۳۷     ۱۰ مهر ۱۳۹۳
وزير امور خارجه خبرهاي نقل شده از اظهارات وي در جمع اعضاي شوراي روابط خارجي آمريكا در نيويورك را كه گفته بود اگر با دولت روحاني توافق هسته اي نشود، مخالفان در انتخابات مجلس پيروز مي شوند را رد كرده است.
به گزارش پایگاه 598، محمدجواد ظريف در گفت و گو با خبرگزاري دانشجو و در پاسخ به سوالي درباره خبرهاي منتشر شده در اين رابطه گفته است: اين اخبار بر اساس ترجمه غلط تهيه شده است.

تا اينجاي اين مساله مشكلي نيست اما مشكل آنجاست كه ترجمه دقيق پاسخ ظريف بنا بر آنچه در رسانه ها منتشر شده اين جمله است: "اگر غربی ها قدر فرصت ایجاد شده را ندانند و با دولت آقای روحانی توافق نکنند، مردم 16 ماه بعد در انتخابات مجلس پاسخ آنها را با رای دادن به جریانات غرب ستیز خواهند داد."

معناي ديگر اين سخن آن است كه دولت اطمينان دارد اگر نتواند به توافقي هرچند نيم بند با طرف مقابل دست يابد، هيچ شانسي براي پيروزي در انتخابات پيش روي مجلس شوراي اسلامي ندارد و حتي دولت در دور بعدي انتخابات رياست جمهوري شكست خواهد خورد.

وزير امور خارجه اين سخنان را در پاسخ به سوالي از سوي هاله اسفندياري مدیر بخش مطالعات خاورمیانه موسسه غیر دولتی وودرو ویلسون، همسر "شائول بخاش" كارشناس اسرائيلي تاريخ ايران در دانشگاه جرج ميسون است كه در جريان فتنه 88 نقش داشت.

اعترافات هاله اسفندياري درباره نقش موسسه وودرو ويلسون آمريكا در فتنه 88 در بخشي از فيلم مستند "به نام دموكراسي" از صدا و سيما پخش شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها