مهندس پیمان در تشریح جزییات این خبر با بیان اینکه کارهای اجرایی برای بازگشت دوباره این اتوبوسهای پاک آغاز شده است، گفت: با توجه به زیرساختهای موجود و همچنین شرایط اتوبوسها، ممکن است مجددا این اتوبوسها در خط قدیم خود یعنی 17 شهریور – راهآهن و میدان امام حسین (ع) به کار گرفته شوند.
وی با اشاره به بازسازی تعدادی از این اتوبوسهای برقی گفت: در اعتبارات، خرید اتوبوسهای جدید پیشبینی شده است، اما امسال خرید 450 اتوبوس جدید در دستور کار قرار دارد و براساس مصوبات، ظرف دو سال باید به همین تعداد، اتوبوس برقی نیز خریداری کنیم.
مدیرعامل شرکت واحداتوبوسرانی تهران در مورد انتقادات مردمی به نحوه تردد کردن این اتوبوسها، اظهارکرد: تکنولوژیهای جدیدی در رابطه با این اتوبوسهای پاک مورد استفاده قرار میگیرد که عمدتا هیبریدی و باتری هستند و شاخکهای اتوبوسها نیز سراسر خیابان گسترده نشده است و ممکن است یک شاخک در ریل وسط خیابان تعبیه شود.
سنندجی با بیان اینکه در حال حاضر تکنولوژی اتوبوسهای برقی در دنیا جدید است، گفت: دراین اتوبوسها از تکنولوژی برق، باتری و کاملا هیبریدی استفاده میشود.
وی با بیان اینکه اگر قرار باشد رابط اتوبوس و برق سیم باشد، باید یک سیم وسط تعبیه شود که در حال حاضر ما در حال امتحان روشهای استفاده از اتوبوس پاک هستیم.
سنندجی با بیان اینکه استفاده از اتوبوس پاک به عنوان یک مدل حمل و نقل در کلانشهرهایی همچون تهران ضروری است، گفت: تا یک ماه آتی اظهارنظر کاملی در مورد شیوه به کارگیری این اتوبوسها و تکنولوژی آنها ارائه خواهم کرد.
با آنکه مدیرعامل شرکت واحداتوبوسرانی تهران عاقبت و سرانجام اتوبوسهای
برقی که این روزها در انبار 17 شهریور دپو شدهاند را منوط به یک ماه
آینده میدانند، اما قطعا باید اشکالات و نقایص این اتوبوسها که تعدادشان
بازسازی شده است، انجام گیرد، تا به بهانه هوای پاک، با وقت و اعصاب مردم
بازی نشود.
منبع:ایسنا