کد خبر: ۲۵۴۵۹۲
زمان انتشار: ۱۸:۴۶     ۰۳ مهر ۱۳۹۳

به گزارش 598،چه آن روزها که ذوب‌آهن نمادی از فوتبال هجومی و کلاسیک لیگ ایران بود و در آسیا نیز نام و آوازه‌ای داشت و چه اکنون که ذوب بدل شده به تیمی قعرنشین و بی دست و پا، همواره تقابل‌های این تیم با استقلال جذاب و تماشایی بوده.

 ذوب‌آهن معمولا مقابل استقلال ایستادگی و استحکام مطلوبی دارد و حتی در روزهای بدبختی نیز نمایش چندان بدی مقابل آبی‌ها ارائه نکرده است. پیش‌بینی می‌شود فردا نیز سوای جایگاهی که ذوب دارد این تیم اصفهانی دردسرهای کافی را بر استقلال وارد سازد و این تقابل مانند پیش جذاب و تماشایی باشد.

 تقابل استقلال و ذوب را می‌توان در هر سو و جناح مشاهده کرد از چارچوب دروازه، خطوط دفاعی و میانی تا خط حمله.

 بارزترین دوئل اما میان آرش برهانی و مهدی رجب‌زاده رقم می‌خورد. دوئلی که دوئل نیست اما هست! آرش برهانی مشخصا رخ در رخ مهدی رجب‌زاده قرار نمی‌گیرد تا با او به واسطه گل‌هایی که وارد دروازه استقلال کرده تسویه حساب کند. آرش ناچار است با مدافعان ذوب‌آهن سروکله بزند و دروازه‌بان این تیم را از پیش رو بردارد و رجب‌زاده هم پنجه در پنجه مدافعان استقلال و دروازه‌بانش محسن فروزان خواهد انداخت اما پرواضح است که هریک از این دو مهاجم گل بزند پاسخی است بر گلزنی‌های دیگری.

 مهدی رجب‌زاده تاکنون با پیراهن فجر و ذوب‌آهن مجموعا 6 بار دروازه استقلال را گشوده و برهانی با لباس پاس تهران و استقلال 5 گل را وارد دروازه ذوب‌آهن کرده است.
 تفاوت برهانی با رجب‌زاده در این است که آرش با پیراهن استقلال 4 بار دروازه ذوب را باز کرده و رجب‌زاده با پیراهن ذوب 3 بار. آرش از این حیث نسبت به مهدی رجب‌زاده پیش است اما مهدی گل‌های بیشتری در مجموع به ثمر رسانده و از این منظر نسبت به آرش در جایگاه رفیع‌تری قرار دارد.

 بازی فرداشب میان استقلال و ذوب‌آهن اما می‌تواند حکم برتری یکی از این دو بر دیگری را امضا کند.

 اگر آرش گل بزند به مجموع گل‌های رجب‌زاده می‌رسد و یکی دیگر بر گل‌هایی که با پیراهن استقلال وارد دروازه ذوب‌آهن کرده می‌افزاید. اگر مهدی رجب‌زاده گلزن تیمش باشد که آرش در دوئل غیرمستقیم با بازیکن کهنه‌کار سبزپوشان سخت کم آورده است.

حال باید دید نتیجه تلاش این دو چه می‌شود و برنده این هفت‌تیرکشی فوتبالی چه کسی خواهد بود، آرش یا مهدی؟ لطفا خوب نشانه بگیرید!

بازیکنان امسال ذوب‌آهن که سابقه گلزنی برابر استقلال را دارند:

1. قاسم حدادی فر: یک گل (با پیراهن ذوب‌آهن اصفهان)

2. مصطفی شجاعی: 2 گل (با پیراهن صنعت مس کرمان)

3. اسماعیل فرهادی: یک گل (با پیراهن ذوب‌آهن اصفهان)

4. مهرداد قنبری: یک گل (با پیراهن شهرداری تبریز)

5. مهدی رجب‌زاده: 6 گل (3 گل با پیراهن فجرشهیدسپاسی شیراز، 3 گل

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها