کد خبر: ۲۵۴۵۷
زمان انتشار: ۱۹:۳۱     ۱۴ آبان ۱۳۹۰
قرضاوی: رانندگی حق زنان است/ علمای وهابی: فتوای وارداتی نمی‌خواهیم
به گزارش افکار، نامه «یوسف القرضاوی» رئیس اتحادیه جهانی علمای اسلامی به پادشاه عربستان سعودی درباره رانندگی زنان در این کشور موجب تنش بین علمای وهابی و این عالم سنی شده است.
بنا بر این گزارش، قرضاوی در نامه‌ای که اواخر هفته گذشته منتشر کرد از ملک عبدالله خواست تا اجازه رانندگی به زنان در عربستان سعودی را بدهد و بر اساس مواد فقهی اهل تسنن با ابراز خوشحالی نسبت به حق رأی زنان در انتخابات شهرداری‌های عربستان تاکید کرد: آن چیزی است که خدا در کتابش و یا بر زبان پیامبرش حرام کرده است، حرام است و حلال نیز چنین است و اصل در هر چیز آن است که حلال باشد مگر اینکه نص صریحی بر حرمت آن وجود داشته باشد.
وی با اشاره به امکان رانندگی زنان با قواعد شرعی افزوده است: خداوند بر مسلمانان درهایی را باز کرد که پیش از آن بر هیچ امتی باز نکرده بود.
بنابر این گزارش گفته شده است ملک عبدالله پادشاه عربستان در پاسخ کوتاهی از نگرانی قرضاوی نسبت به نقش زنان در جامعه عربستان ابراز خرسندی کرده و از نامه قرضاوی تشکر کرده است.

* عضو شورای فتوای وهابیون: رانندگی زنان مفاسد دینی، اخلاقی و امنیتی در پی خواهد داشت

اما در همین حال علمای وهابی عربستان از این نامه قرضاوی عصبانی شده‌اند و در این بین «عبدالرحمن البراک» از علمای وهابی از آنچه «فتاوای وارداتی» می‌خواند انتقاد کرد.
وی که از علمای مجمع علمای بزرگ عربستان و عضو شورای فتوای این کشور است تاکید کرد: علمای [وهابی] عربستان همگی بر حرمت رانندگی زنان اتفاق نظر دارند.
البراک با اشاره به یقین علمای وهابی بر حکم خود افزوده است: رانندگی زنان مفاسد دینی، اخلاقی و امنیتی در پی خواهد داشت و این مفاسد از نظر همه جوامع مردود است.
وی با اشاره به دختران و زنان عربستانی که خواستار رانندگی در این کشور هستند آنان را فریب خورده و غرب زده خواند و خطاب به قرضاوی گفت: بهتر است تو به مسائل بزرگتر جهان اسلام بپردازی و عربستان به فتاوای وارداتی که شرایط آن را نمی‌داند احتیاج ندارد.
به گزارش افکار،هر چند نامه قرضاوی مورد توجه بسیاری از عقلای جهان اسلام واقع شده است اما آنها در عین حال تاکید دارند چرا قرضاوی فقط به مسئله رانندگی زنان توجه دارد و ظلم آل‌سعود در این کشور و بحرین را نادیده گرفته است.
بر پایه این گزارش قرضاوی در انقلاب‌های اخیر دارای موضعی ویژه است به گونه‌ای که حوادث سوریه را که با هدایت غرب صورت می‌گیرد انقلاب دانسته و انقلاب مسالمت‌آمیز مردم بحرین را انقلاب طائفه‌گری می‌داند.
پیش از این نیز یک عالم سلفی در بیت المقدس نیز با حمله به شیخ یوسف القرضاوی وی را کافر و فاسق حطاب کرده بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها