برگزاری نمایشگاه هفته دفاع مقدس در بزرگترین پارک پایتخت (پارک ملت) هرساله مورد توجه شهروندان بوده و امسال هم این اقدام مشترک سپاه و نیروی زمینی ارتش دیدنی است. ورودی پارک ملت تهران با ماکت یک کلاه بزرگ و یک قمقمه جنگی رهگذران را به خود جلب می کند. نمایشگاه قصد دارد در بخش غرفه های فرهنگی نقش رسانه ها در دوران جنگ را به معرض نمایش بگذارد. چرا که در دوران دفاع مقدس تنها چند روزنامه پرمخاطب به همراه رادیو و تلویزیون جنگ را روایت می کردند و نسل امروز باید این مهم را درک کند. اما در بخش جنبی نمایشگاه نمایش تجهیزات جنگی برای شهروندان و به ویژه نوجوانان و حتی کودکان قابل توجه است.
علی هدایتی مسئول نمایشگاه هفته دفاع مقدس در پارک ملت در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: این نمایشگاه به همت سپاه پاسداران و همکاری نیروی زمینی ارتش برگزار شده و نامش "یاد یاران" است. در این نمایشگاه قصد داریم هرآنچه را که به عنوان رسانه در جنگ روایتگری می کرد معرفی کنیم. مثلا خود چفیه بسیجی ها، حضرت امام (ره) و حتی یک فیلمبردار و مستند ساز هم رسانه جنگ محسوب می شوند.
در این نمایشگاه از سوی نیروی زمینی ارتش، تجهیزات نظامی در دوران جنگ اعم از موشک ضد تانک تاو، خمپاره 81، خمپاره 120، تک تیرانداز، گیرینف، مین ضد تانک، پدافند هوایی، آرپی جی 7 و حتی لباس های ضد مین و ماسک های شیمیایی به معرض نمایش عموم گذاشته شده و سربازان ارتش به مردم توضیح می دهند.
نکته قابل توجه در این نمایشگاه حضور میهمانان خارجی بود. البته بیشتر آنها کارکنان شرکتهای و سفارتخانه های خارجی ساکن ایراننند که همراه با فرزندان و همسر خود به دیدن نمایشگاه آمده بودند و با تجهیزات نظامی ایران عکس یادگاری می گرفتند.
البته کودکان هم از این نمایشگاه بی نصیب نیستند. بازی با پدافند هوایی هم بخشی از تفریحات کودکانه است و به نوعی در این نمایشگاه آنها با ادوات جنگی آشنا می شوند. جالب اینکه چهره بازدیدکنندگان به ویژه جوانان با دیدن ادوات جنگی دیدنی بود. سنگینی سلاح ژ3، نشستن پشت خمپاره 120 و زدن ماسک آنها را به روزهای پرالتهاب دفاع مقدس می برد.