کد خبر: ۲۵۴۲۱۲
زمان انتشار: ۱۲:۱۲     ۰۲ مهر ۱۳۹۳
استفاده از انواع لوازم آرايش چشمي مانند خط چشم‌هاي مايع يا مدادي و سرمه‌هايي که داخل چشم کشيده مي‌شوند، مشکلاتي را براي خانم‌ها به وجود مي‌آورد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از  باشگاه خبرنگاران، استفاده از انواع لوازم آرايش چشمي مانند خط چشم‌هاي مايع يا مدادي و سرمه‌هايي که داخل چشم کشيده مي‌شوند، مشکلاتي را براي خانم‌ها به وجود مي‌آورد.

 

اين مواد شيميايي قادرند با بافت داخلي پلک و اشک چشم تماس پيدا کنند و وقتي با اشک چشم مخلوط و به‌تدريج وارد سطح داخلي چشم شوند، با سفيدي و سياهي چشم هم در ارتباط مستقيم قرار مي‌گيرند و قرنيه و ملتحمه چشم را تحت‌تاثير قرار مي‌دهند.

 

جريان اين مواد شيميايي در نقاط مختلف چشم هم باعث افزايش خطر ابتلا به عفونت‌هاي چشمي مي‌شود.

 

از سوي ديگر، متاسفانه اين روزها استفاده و عرضه لوازم آرايش قاچاق، ناسالم و بي‌کيفيت هم زياد شده است و تماس چنين موادي با چشم افراد که يکي از حساس‌ترين قسمت‌هاي بدن است،‌ خطر ابتلا به عفونت‌هاي چشمي، تورم و التهاب پلک، حساسيت‌هاي شديد و دردناک چشمي و سطح پلک‌ها يا گل‌مژه‌ و عفونت را به دنبال دارد.

 

استفاده از انواع لوازم آرايش چشمي مانند خط چشم‌هاي مايع يا مدادي و سرمه‌هايي که داخل چشم کشيده مي‌شوند، مشکلاتي را براي خانم‌ها به وجود مي‌آورد. اين مواد شيميايي قادرند با بافت داخلي پلک و اشک چشم تماس پيدا کنند و وقتي با اشک چشم مخلوط و به‌تدريج وارد سطح داخلي چشم شوند، با سفيدي و سياهي چشم هم در ارتباط مستقيم قرار مي‌گيرند و قرنيه و ملتحمه چشم را تحت‌تاثير قرار مي‌دهند.

 

جريان اين مواد شيميايي در نقاط مختلف چشم هم باعث افزايش خطر ابتلا به عفونت‌هاي چشمي مي‌شود. از سوي ديگر، متاسفانه اين روزها استفاده و عرضه لوازم آرايش قاچاق، ناسالم و بي‌کيفيت هم زياد شده است و تماس چنين موادي با چشم افراد که يکي از حساس‌ترين قسمت‌هاي بدن است،‌ خطر ابتلا به عفونت‌هاي چشمي، تورم و التهاب پلک، حساسيت‌هاي شديد و دردناک چشمي و سطح پلک‌ها يا گل‌مژه‌ و عفونت را به دنبال دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها