کد خبر: ۲۵۴۱۹۳
زمان انتشار: ۱۱:۵۱     ۰۲ مهر ۱۳۹۳
با حضور وزرای امور اقتصادی و دارایی، راه و شهرسازی و رییس کل بانک مرکزی صورت های مالی منتهی به پایان سال 1392 بانک مسکن در مجمع عمومی این بانک به تصویب رسید.

مجمع عمومی عادی سالیانه بانک مسکن که در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد و صورت های مالی منتهی به 29 اسفند 1392 بانک مسکن بدون بند حسابرسی به تصویب اعضای مجمع رسید.

علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی با ابراز خرسندی از اینکه گزارش های حسابرسی با صراحت و شفافیت ارایه می شود، گفت: سازمان حسابرسی نقش مهمی در شفاف سازی گزارش های مالی و فعالیت های سازمان ها دارد.

وی بانک مسکن را بانکی خوب و منضبط در سیستم بانکی عنوان کرد و افزود: با اجرای طرح مسکن مهر بانک مسکن با چالش هایی روبرو شده که با رفع این چالش ها و درایت مدیران آن به جایگاه اصلی و تخصصی خود برمی گردد.

طیب نیا با اشاره به تاکید رییس جمهور درخصوص حل مشکلات مسکن مهر و تسریع در وصول اقساط مسکن مهر، گفت: حل مشکلات مسکن مهر مربوط به سایر نهادها نیز می باشد و اتخاذ راهکارهای مربوطه نه تنها به بانک مسکن بلکه به وزارت راه و شهرسازی نیز مرتبط است.

ولی اله سیف رییس کل بانک مرکزی نیز به عنوان سخنران بعدی مجمع عمومی سالیانه بانک مسکن، از بانک مسکن به عنوان الگو در سیستم بانکی در پیاده سازی سیستم حاکمیت شرکتی نام برد.

وی گفت: مدیران بانک مسکن با درایت کامل توانستند این سیستم را به منظور ایجاد سلامت اداری و استانداردسازی در فعالیت ها به خوبی به اجرا درآورند و از این نظر سایر بانک ها می توانند از بانک مسکن الگوبرداری کنند.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی نیز طی سخنانی با تقدیر از بانک مسکن در برگزاری مجمع سالانه خود گفت: فعالیت بانک مسکن در کنار عمل به تعهدات دولت به خصوص در بخش مسکن مهر قابل تقدیر است.

وی ابراز امیدواری کرد: با تایید بیانیه ماموریت، بانک مسکن بتواند به ماموریت اساسی خود طبق اساسنامه که فعالیت تخصصی در بخش مسکن است، بپردازد و از این طریق به مردم و کارکنان بانک مسکن بازگشت بانک به عملیات قانونی خود را به صورت شفاف اعلام می کنیم.

در ادامه این مجمع محمد هاشم بت شکن مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به اینکه بانک مسکن در حال حاضر دارای 1241 شعبه و 19 باجه در سراسر کشور است، گفت: سهم بانک از سپرده های بانکی کشور 7 درصد و به لحاظ تسهیلات در رتبه نخست می باشد.

وی مانده سپرده های بانک مسکن در پایان سال گذشته را 300 هزار میلیارد ریال عنوان کرد که این میزان نسبت به سال 91 معادل 20 درصد رشد داشته است، ضمن آنکه مانده تسهیلات خالص اعطایی را 821 هزار میلیارد ریال اعلام کرد که نسبت به پایان سال 92 معادل 14درصد رشد داشته است.

وی گفت: 40 درصد منابع بانک تعهدی و 60 درصد از سایر سپرده ها مثل بانک های تجاری است که به حساب های بلندمدت مربوط می باشد. همچنین طی سال 92 تسهیلاتی بالغ بر 270 هزار فقره به مبلغ 83 هزار میلیارد ریال پرداخت شده و فروش اقساطی تعداد 385 هزار سهم الشرکه با مبلغی بالغ بر 87 هزار میلیارد ریال نیز انجام شده است.

بت شکن نسبت تشکیل دهنده مطالبات غیرجاری بانک در پایان سال گذشته را شامل 48 درصد بخش ارزی،30 درصد ریالی و 22 درصد مسکن مهر عنوان کرد.

مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به فعالیت های بانک مسکن در بخش بانکداری الکترونیک، گفت: درحال حاضر 10 میلیون مشتری از خدمات الکترونیک بانک مسکن استفاده می کنند و تعداد حساب های الکترونیک بانک مسکن بالغ بر 14میلیون فقره شده و این بانک تعداد 6 میلیون و 670 هزار کارت تسهیلات برای مشتریان صادر کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها