کد خبر: ۲۵۳۸۴
زمان انتشار: ۱۳:۳۹     ۱۴ آبان ۱۳۹۰
مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی با ارسال نامه ای به رییس سازمان صدا و سیما خواستار اصلاح وضع موجود در پخش مستقیم بازی های لیگ برتر شد.
مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی با ارسال نامه ای به رییس سازمان صدا و سیما خواستار اصلاح وضع موجود در پخش مستقیم بازی های لیگ برتر شد.

متن نامه محمدحسین جعفری به عزت الله ضرغامی به شرح زیر است:

احتراما استحضار دارید روزگاری کشور یک شبکه تلویزیونی داشت و تیم های پرسپولیس و تاج به دلیل وابستگی به درباریان و مسئولین وقت نظام طاغوت در بین تیمهای موجود از حمایت خاصی برخوردار بودند لذا در رده های قهرمانی قرار گرفته و بازی های این دو تیم از تلویزیون پخش می گردید

اینک با گذشت ۳۵ سال از دوران یادشده در سایه درایت و همت مسئولین نظام جمهوری اسلامی در ارج گذاری به مردم کشور بیش از ۳۰شبکه تلویزیونی داریم که مخاطبان زیادی در استانها پیدا کرده اند تراکتورسازی پرطرفدارترین و پرتماشاگرترین تیم کشور و سایر تیم ها مثل : سپاهان ، ملوان ، داماش ، شاهین ، فولاد و ...طرفداران زیادی دارند اما هنوز رویه سابق جاری بوده و دو تیم پرسپولیس و استقلال یکه تاز صفحات تلویزیون در پخش مستقیم و سراسری بوده و هر هفته روی آنتن هستند بدین جهت بازیکنان آن غرور کاذبی یافته و به شهرت و دستمزد زیادی رسیده اند بطوریکه این موضوع باعث شده همه بازیکنان در ارزوی پیوستن به این دو تیم باشند ، به تبع تلویزیون روزنامه های ورزشی نیز روی این تیم ها زوم کرده اند در نتیجه اسپانسرها و حق پخش بازیها به طرف این دو تیم سرازیر شده و سایر تیم ها متضرر می شوند .

حمایت از این دو تیم سیاستی نهادینه شده و قانونی نا نوشته گردید ه و هچنان ادامه دارد که اصلا به صلاح فوتبال کشور نیست سایر تیم ها نیز از صدقه سری بازی با این تیم ها گاهاً در تلویزیون سراسری دیده می شوند و بدین ترتیب تفاوتی فاحش بین تیم های استانی و پایتخت به وجود آمده است که برخلاف سیاستهای کلان کشور بوده و در شان مسئولین مردم نهاد نظام اسلامی نمی باشد.

پخش همیشگی بازیهای دو تیم پایتخت موجب غرور کاذب آنها شده و اینک سوال اینست که سهم صداوسیما در تخلفات انجام شده بازیکنان این تیم ها در جلو چشمان میلیونها بیننده داخلی و خارجی چقدر است ؟

نیک میدانیم دلیل پخش سراسری مسابقات داشتن مخاطب است اما سایر تیم های استانی که امروزه شرایط فوق را دارا هستند چرا مد نظر قرار نمی گیرند .

ریاست محترم دانشگاه ایران (صداوسیما به فرموده حضرت امام (ره) ) که فرهنگ سازترین دستگاه کشور را در اختیار دارید ، اینک افرادی که توسط آن دستگاه بزرگنمایی شده اند با اعمال خلاف اخلاق ، سیاست جذب مخاطب ، شمارا زیر سوال برده اند .

اینک زمان آن فرارسیده که بجای توجه تام به دو تیم یادشده قوانینی تنظیم و اجرا شود که بموجب آن سایر تیم های پرطرفدارو حتی کم طرفدار اما با فرهنگ، نجیب و ارزشی سهم یکسانی در پخش های سراسری تلویزیون داشته باشند.

سهم استانها در عرصه های سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی در دفاع از کیان اسلامی قطعا نادیده گرفته نمی شود . لذا سزاوار توجه بیشتری هستند تا در فوتبال نیز چنین نگاهی حاکم باشد.

باید غرور بازیکنانی که با پول بیت المال و در سایه توجه برخی مسئولین بطور کاذب بزرگ شده اند شکسته شود تا همگان بدانند که بازیکنان دو تیم فوق چیزی بیشتر از سایر بازیکنان ندارند و در کشور اسلامی باید از طرق حرفه ای و روشهای ارزشی و با فرهنگ اسلامی رشد نمایند.

اقدامات فوق ضمن اصلاح شرایط فرهنگی حاکم بر فوتبال ، در جذب اسپانسر ، ترانسفر بازیکن ، پخش سراسری مسابقات و دریافت حق پخش توام با عدالت بوده و موجب رشد متعادل ورزش فوتبال و از همه مهمتر موجب همدلی در کشور می شود .

بدیهی است اگر پخش مستقیم و سراسری مسابقات فوتبال با آیتمهای فرهنگی و فنی تعریف شود ، نتایج مثبت آن با منافع صداوسیما در آمیخته و سنت ناصحیح گذشته نیز ترمیم و اعتلا خواهد یافت ، صداوسیما از مواضع تقصیر دور مانده و موحبات وحدت مردم نیز فراهم خواهد شد .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها