کد خبر: ۲۵۳۱۹
زمان انتشار: ۰۹:۵۶     ۱۴ آبان ۱۳۹۰
تحلیلگر انگلیسی:
یک تحلیلگر انگلیسی به مقامات غربی هشدار داد که در صورت ماجراجویی علیه ایران خود را به ورطه جنگ‌های صلیبی خواهند افکند.
به گزارش فارس، "سیمون جنکینز"، تحلیلگر سرشناس روزنامه‌ گاردین و شبکه خبری بی‌بی‌سی در گزارشی که در پایگاه اطلاع‌رسانی "کامن‌دریمز" منتشر شد، تصریح کرد که هر گونه ماجراجویی علیه ایران پیامدی را خواهد داشت که جنگ‌های پیشین آمریکا در منطقه هرگز به دنبال نداشته‌اند و آن آغاز سلسله درگیری‌های بزرگی در منطقه است که شبیه به جنگ‌های صلیبی خواهد بود و تمام منطقه را فراخواهد گرفت.
 
 
بنابراین گزارش، جنکینز با اشاره به این نکته که هیچ تهدیدی از سوی ایران متوجه غرب نشده است، نوشت: ایران سرزمین یک شخص نیست. ایران کشوری با هفتاد میلیون جمعیت، دارای فرهنگ و تمدنی کهن و صاحب دموکراسی تکثرگرا است.
 
 
وی افزود: این احتمال وجود دارد که در گزارش هفته آینده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص صحبت‌هایی در خصوص قصد ایران برای دست‌یابی به سلاح هسته‌ای تکرار شود. اما واقعیت آن است که این سلاح‌ها هرگز به درد تامین امنیت ایران نخورده و نمی‌خورند.
 
 
این تحلیلگر انگلیسی به سیاستمداران غربی توصیه کرده است که در اتاقی نشسته و با قفل کردن درب به روی خود به مطالعه وقایع جنگ‌های عراق و افغانستان بپردازند و از آن درس بگیرند. وی همچنین تصریح کرده که هرگز اجازه‌ای از سوی سازمان ملل متحد برای تجاوز به سرزمین ایران صادر نخواهد شد.
 
 
جنکینز می‌افزاید: ایران هچون عراق و لیبی هدفی سهل‌الوصول نیست. اگر کشوری در جهان وجود داشته باشد که از قدرت نرم در دیپلماسی به خوبی استفاده کرده است، آن کشور "ایران مدرن" است. شاید آمریکا و انگلیس قادر باشند با بمب‌هایشان سخت‌افزار هسته‌ای ایران را تخریب کنند اما پس از آن نخواهند توانست جلوی ساخت مجدد آنها را توسط ملتی که در موضعی رادیکال‌تر قرار گرفته است، بگیرند.
 
 
وی در خصوص مواضع صهیونیست‌ها نیز نوشت: شاید اسرائیل با حمله به ایران در کوتاه‌مدت اندکی احساس آرامش کند اما در درازمدت از حملات تلافی‌جویانه ایران در امان نخواهد ماند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها